Cadrul metodologic de dezvoltare a motivaţiei pentru autoformare la cadrele didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
925 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 14:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13:159.947.5 (2)
Educație (14598)
Psihologie (3475)
SM ISO690:2012
EREMEI-BEREZOVSCHI, Ana. Cadrul metodologic de dezvoltare a motivaţiei pentru autoformare la cadrele didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 90-95. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Cadrul metodologic de dezvoltare a motivaţiei pentru autoformare la cadrele didactice

Methodological framework for developing motivation for self-training in teaching framework

CZU: 371.13:159.947.5

Pag. 90-95

Eremei-Berezovschi Ana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2020


Rezumat

Implementarea de schimbări în sistemul educațional, în acord cu documentele europene, care definesc competenţa ca rezultat al învăţării, reprezintă noi provocări pentru cariera didactică. Prin determinarea de noi atribuţii şi noi competenţe în proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de predare-învaţare-evaluare, cadrele didactice solicită satisfacerea anumitor ne-cesități dezvoltând astfel motivația pentru autoformare. Cadrul metodologic al dezvoltării motivației pentru autoformare la cadrele didactice conduce la dezvoltarea unor noi abordări în ceea ce priveşte competenţele în predare, abordări care se centrează pe cunoştinţele şi competenţele necesare pentru a face faţă schimbărilor în sistemul educațional.

Implementing changes in the educational system, in accordance with European documents, which define the competence as a result of learning represents challenges for the teaching career. By determining the new attributions and new competences in projection and conducting teaching-learning-evaluation activities, the teachers ask to meet certain needs and thus develop the motivation for self-training. The methodological framework of developing motivation for self-training of teachers leads to the development of new approaches regarding teaching competences, in teaching approaches that focus on the knowledge and skills needed to cope with changes in the educational system.

Cuvinte-cheie
motivaţie, autoformare, competenţă, performanțe, dezvoltare independentă, autonomie în dezvoltare,

motivation, self-training, competence, performance, independent development, autonomy in development