Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
942 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-16 15:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13:159.947.5 (2) |
Educație (14652) |
Psihologie (3483) |
SM ISO690:2012 EREMEI-BEREZOVSCHI, Ana. Cadrul metodologic de dezvoltare a motivaţiei pentru autoformare la cadrele didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 90-95. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13:159.947.5 | ||||||
Pag. 90-95 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Implementarea de schimbări în sistemul educațional, în acord cu documentele europene, care definesc competenţa ca rezultat al învăţării, reprezintă noi provocări pentru cariera didactică. Prin determinarea de noi atribuţii şi noi competenţe în proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de predare-învaţare-evaluare, cadrele didactice solicită satisfacerea anumitor ne-cesități dezvoltând astfel motivația pentru autoformare. Cadrul metodologic al dezvoltării motivației pentru autoformare la cadrele didactice conduce la dezvoltarea unor noi abordări în ceea ce priveşte competenţele în predare, abordări care se centrează pe cunoştinţele şi competenţele necesare pentru a face faţă schimbărilor în sistemul educațional. |
||||||
Cuvinte-cheie motivaţie, autoformare, competenţă, performanțe, dezvoltare independentă, autonomie în dezvoltare, motivation, self-training, competence, performance, independent development, autonomy in development |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-96601</cfResPublId> <cfResPublDate>2019-12-27</cfResPublDate> <cfVol>129</cfVol> <cfIssue>9</cfIssue> <cfStartPage>90</cfStartPage> <cfISSN>1857-2103</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/96601</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Cadrul metodologic de dezvoltare a motivaţiei pentru autoformare la cadrele didactice</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>motivaţie; autoformare; competenţă; performanțe; dezvoltare independentă; autonomie în dezvoltare; motivation; self-training; competence; performance; independent development; autonomy in development</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Implementarea de schimbări în sistemul educațional, în acord cu documentele europene, care definesc competenţa ca rezultat al învăţării, reprezintă noi provocări pentru cariera didactică. Prin determinarea de noi atribuţii şi noi competenţe în proiectarea şi desfăşurarea activităţilor de predare-învaţare-evaluare, cadrele didactice solicită satisfacerea anumitor ne-cesități dezvoltând astfel motivația pentru autoformare. Cadrul metodologic al dezvoltării motivației pentru autoformare la cadrele didactice conduce la dezvoltarea unor noi abordări în ceea ce priveşte competenţele în predare, abordări care se centrează pe cunoştinţele şi competenţele necesare pentru a face faţă schimbărilor în sistemul educațional.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Implementing changes in the educational system, in accordance with European documents, which define the competence as a result of learning represents challenges for the teaching career. By determining the new attributions and new competences in projection and conducting teaching-learning-evaluation activities, the teachers ask to meet certain needs and thus develop the motivation for self-training. The methodological framework of developing motivation for self-training of teachers leads to the development of new approaches regarding teaching competences, in teaching approaches that focus on the knowledge and skills needed to cope with changes in the educational system.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-63900</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-63900</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-63900-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Eremei-Berezovschi</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>