Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1329 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-23 06:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.3 (67) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 VICOL, Nelu, CALLO, Tatiana, PÂSLARU, Vlad, COLŢUN, Gheorghe, CAZACU, Tamara, ISAC, Ştefania, VOLCOVSCAIA, Maria, HADÎRCĂ, Maria, BÂLICI, Veronica, LUCA, Stela, BABOGLO, Ignat, VASILIOGLO, Constantin, ŢÂMPĂU, Victor, GUŢU, Svetlana, GUZUN, Oxana, GĂRBĂLĂU, Veronica, SURUCEANU, Maria. Excurs sintetic asupra cercetărilor ştiinţifice în proiectul “Fundamentele teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor” (2006-2010). In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 1, pp. 51-57. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.3 | ||||||
Pag. 51-57 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Textul elaborat se axează pe investigarea teoretică şi metodologică a sistemului limbii şi literaturii în corelare cu patrimoniul naţional lingvistic şi literar, care este vizualizată prin prisma modernizării concepţiei privind educaţia lingvistică şi educaţia literară, a concepţiei pedagogice privind dicotomia limbă-limbaj, a concepţiei privind hermeneutica şi receptarea literaturii şi, în consecinţă, a fundamentelor teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor. Modernizarea potenţializează funcţionarea limbii şi literaturii în actul de comunicare şi de cultură individuală şi socială a elevilor. Atare modernizare semnifică noua imagine a limbii şi literaturii pe care o deschide corelarea respectivă şi este fundamentată de o nouă cercetare ştiinţifico-didactică şi metodologică ce exploatează dezvoltarea interdisciplinară în cadrul educaţiei lingvistice şi literare a elevilor prin rezultate ştiinţifice teoretice şi rezultate ştiinţifice practice obţinute ca finalitate scontată. |
||||||
|