Excurs sintetic asupra cercetărilor ştiinţifice în proiectul “Fundamentele teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor” (2006-2010)
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1327 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-23 06:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934)
SM ISO690:2012
, , CALLO, Tatiana, , , COLŢUN, Gheorghe, CAZACU, Tamara, ISAC, Ştefania, , , HADÎRCĂ, Maria, BÂLICI, Veronica, , , BABOGLO, Ignat, , , , , GUŢU, Svetlana, GUZUN, Oxana, GĂRBĂLĂU, Veronica. Excurs sintetic asupra cercetărilor ştiinţifice în proiectul “Fundamentele teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor” (2006-2010). In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 1, pp. 51-57. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1811-5470

Excurs sintetic asupra cercetărilor ştiinţifice în proiectul “Fundamentele teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor” (2006-2010)
CZU: 37.013.3

Pag. 51-57

, Callo Tatiana, , Colţun Gheorghe, Cazacu Tamara, Isac Ştefania, , Hadîrcă Maria, Bâlici Veronica, , Baboglo Ignat, , , Guţu Svetlana, Guzun Oxana, Gărbălău Veronica,
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Textul elaborat se axează pe investigarea teoretică şi metodologică a sistemului limbii şi literaturii în corelare cu patrimoniul naţional lingvistic şi literar, care este vizualizată prin prisma modernizării concepţiei privind educaţia lingvistică şi educaţia literară, a concepţiei pedagogice privind dicotomia limbă-limbaj, a concepţiei privind hermeneutica şi receptarea literaturii şi, în consecinţă, a fundamentelor teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor. Modernizarea potenţializează funcţionarea limbii şi literaturii în actul de comunicare şi de cultură individuală şi socială a elevilor. Atare modernizare semnifică noua imagine a limbii şi literaturii pe care o deschide corelarea respectivă şi este fundamentată de o nouă cercetare ştiinţifico-didactică şi metodologică ce exploatează dezvoltarea interdisciplinară în cadrul educaţiei lingvistice şi literare a elevilor prin rezultate ştiinţifice teoretice şi rezultate ştiinţifice practice obţinute ca finalitate scontată.

Le texte élaboré est axé sur l’investigation théorique et méthodologique du système de la langue et de la litterature en correlation avec le patrimoine national linguistique et littéraire qui est visualisé à travers la prysme de la modernisation du concept en ce qui concerne l’éducation linguistique et l’éducation littéraire, du concept pédagogique à l’égard de la dicotomie langue- langage, du concept de la heurmeuneutique et réception litteraire et en consequance, de fondemant théorique et méthodologique et l’éducation linguistique et litteraire des élèves. La modernisation renforce la fonction de la langue et de la litterature de l’acte de communication et de la culture individuelle et sociale des élèves. Une telle modernisation a la signification de la nouvelle image de la langue et litterature qui ouvre la correlation respective, étant fondamentée de la nouvelle recherche didactique et méthodogique qui met en valeur le developpement interdisciplinaire de l’ éducation linguistique et littéraire des élèves à travers les résultats scientifiques théoriques et les résultats scientifiques pratiques obtenus comme une finalité escompté.