Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1327 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-23 06:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.3 (67) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3934) |
SM ISO690:2012 , , CALLO, Tatiana, , , COLŢUN, Gheorghe, CAZACU, Tamara, ISAC, Ştefania, , , HADÎRCĂ, Maria, BÂLICI, Veronica, , , BABOGLO, Ignat, , , , , GUŢU, Svetlana, GUZUN, Oxana, GĂRBĂLĂU, Veronica. Excurs sintetic asupra cercetărilor ştiinţifice în proiectul “Fundamentele teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor” (2006-2010). In: Univers Pedagogic, 2011, nr. 1, pp. 51-57. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1 / 2011 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.3 | ||||||
Pag. 51-57 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Textul elaborat se axează pe investigarea teoretică şi metodologică a sistemului limbii şi literaturii în corelare cu patrimoniul naţional lingvistic şi literar, care este vizualizată prin prisma modernizării concepţiei privind educaţia lingvistică şi educaţia literară, a concepţiei pedagogice privind dicotomia limbă-limbaj, a concepţiei privind hermeneutica şi receptarea literaturii şi, în consecinţă, a fundamentelor teoretice şi metodologice ale educaţiei lingvistice şi literare a elevilor. Modernizarea potenţializează funcţionarea limbii şi literaturii în actul de comunicare şi de cultură individuală şi socială a elevilor. Atare modernizare semnifică noua imagine a limbii şi literaturii pe care o deschide corelarea respectivă şi este fundamentată de o nouă cercetare ştiinţifico-didactică şi metodologică ce exploatează dezvoltarea interdisciplinară în cadrul educaţiei lingvistice şi literare a elevilor prin rezultate ştiinţifice teoretice şi rezultate ştiinţifice practice obţinute ca finalitate scontată. |
||||||
|