Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
835 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-03 18:18 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:801.73 (1) |
Educație (14518) |
Studii și științe auxiliare ale filologiei (74) |
SM ISO690:2012 OBOROCEANU, Viorica. Textul literar – factor reper în formarea atitudinilor interpretative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 9(129), pp. 178-182. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(129) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:801.73 | ||||||
Pag. 178-182 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Textul literar este prin excelență generator de atitudini. Atitudinea este o predispoziție a individului față de aprecierea unui obiect, a simbolului acestuia sau a unui aspect al lumii, fiind pozitivă sau negativă. Aceasta exprimă poziția pe care o adoptă o persoană față de sistemul valorilor, normelor, principiilor existente în societate. Opiniile sunt expresii verbale ale atitudinilor interpretative formate în baza textului literar și reprezintă descrieri subiective. Sistemul de atitudini interpretative realizat de către elev în cadrul activităţilor sale îl reprezintă pe acesta ca subiect social, ca personalitate și se manifestă prin interesele, scopurile față de ceea ce el cunoaște și poate afirma. |
||||||
Cuvinte-cheie operă literară, text epic, receptare, interpretare, cogniţie, atitudini, atitudini interpretative, literary work, epic text, reception, interpretation, cognition, attitudes, interpretative attitudes |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Oboroceanu, V.</dc:creator> <dc:date>2019-12-27</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Textul literar este prin excelență generator de atitudini. Atitudinea este o predispoziție a individului față de aprecierea unui obiect, a simbolului acestuia sau a unui aspect al lumii, fiind pozitivă sau negativă. Aceasta exprimă poziția pe care o adoptă o persoană față de sistemul valorilor, normelor, principiilor existente în societate. Opiniile sunt expresii verbale ale atitudinilor interpretative formate în baza textului literar și reprezintă descrieri subiective. Sistemul de atitudini interpretative realizat de către elev în cadrul activităţilor sale îl reprezintă pe acesta ca subiect social, ca personalitate și se manifestă prin interesele, scopurile față de ceea ce el cunoaște și poate afirma.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The literary text is par excellence generator of attitudes. The attitude is a predisposition of the individual to the appreciation of an object, its symbol or an aspect of the world, being positive or negative, it expresses the position that a person takes towards the system of values, norms, principles existing in society. The opinions are verbal expressions of the interpretative attitudes formed on the basis of the literary text and represent subjective descriptions. The system of interpretative attitudes achieved by the student in his activities represents him as a social subject, as a personality and manifests itself through his interests, goals towards what he knows and what he can affirm.</p></dc:description> <dc:source>Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) 129 (9) 178-182</dc:source> <dc:subject>operă literară</dc:subject> <dc:subject>text epic</dc:subject> <dc:subject>receptare</dc:subject> <dc:subject>interpretare</dc:subject> <dc:subject>cogniţie</dc:subject> <dc:subject>atitudini</dc:subject> <dc:subject>atitudini interpretative</dc:subject> <dc:subject>literary work</dc:subject> <dc:subject>epic text</dc:subject> <dc:subject>reception</dc:subject> <dc:subject>interpretation</dc:subject> <dc:subject>cognition</dc:subject> <dc:subject>attitudes</dc:subject> <dc:subject>interpretative attitudes</dc:subject> <dc:title>Textul literar – factor reper în formarea atitudinilor interpretative</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>