Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
676 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 16:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:377 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
SM ISO690:2012 MARCOCI DIMA, Andreea, СИЛИСТРАРУ, Николае. Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 160-170. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170 | ||||||
CZU: 37.015:377 | ||||||
Pag. 160-170 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În România, educaţia şi formarea profesională a copiilor, tinerilor au ca finalitate principală formarea competenţelor, înţelese ca ansamblu multifuncţional şi transferabil de cunoştinţe, deprinderi/abilităţi şi atitudini. În acest articol am prezentat noțiunea de competență în ansamblul ei, ca finalitate a procesului instructiv-educativ. În prima parte a lucrării se defineşte conceptul de competenţă în contextul politicilor educaționale la nivel national și european. Partea a doua evidențiază relația dintre competențele transversale și curriculum. Ultima parte prezintă legătura dintre curriculum, rezultatele învățării, competențe, evaluare și integrarea pe piața muncii a absolventilor din învătământul profesional și tehnic. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, competenţă, curriculum, meserie, formare iniţială, piaţa muncii, finalitate, ducation, competence, curriculum, Trade, initial training, labour market, finality |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-113162</doi_batch_id> <timestamp>1714551106</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)</full_title> <issn media_type='print'>18570623</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2020</year> </publication_date> <issue>3(21)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Andreea</given_name> <surname>Marcoci Dima</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Nicolae</given_name> <surname>Silistraru</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2020</year> </publication_date> <pages> <first_page>160</first_page> <last_page>170</last_page> </pages> <doi_data> <doi>10.36120/2587-3636.v21i3.160-170</doi> <resource>http://www.crossref.org/</resource> </doi_data> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>