Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
673 24 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 16:59 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:377 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
SM ISO690:2012 MARCOCI DIMA, Andreea, СИЛИСТРАРУ, Николае. Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, nr. 3(21), pp. 160-170. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 3(21) / 2020 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v21i3.160-170 | ||||||
CZU: 37.015:377 | ||||||
Pag. 160-170 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În România, educaţia şi formarea profesională a copiilor, tinerilor au ca finalitate principală formarea competenţelor, înţelese ca ansamblu multifuncţional şi transferabil de cunoştinţe, deprinderi/abilităţi şi atitudini. În acest articol am prezentat noțiunea de competență în ansamblul ei, ca finalitate a procesului instructiv-educativ. În prima parte a lucrării se defineşte conceptul de competenţă în contextul politicilor educaționale la nivel national și european. Partea a doua evidențiază relația dintre competențele transversale și curriculum. Ultima parte prezintă legătura dintre curriculum, rezultatele învățării, competențe, evaluare și integrarea pe piața muncii a absolventilor din învătământul profesional și tehnic. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, competenţă, curriculum, meserie, formare iniţială, piaţa muncii, finalitate, ducation, competence, curriculum, Trade, initial training, labour market, finality |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-113162</cfResPublId> <cfResPublDate>2020-11-03</cfResPublDate> <cfVol>21</cfVol> <cfIssue>3</cfIssue> <cfStartPage>160</cfStartPage> <cfISSN>1857-0623</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/113162</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RU' cfTrans='o'>Competențe transversale în învățământul profesional și tehnic</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RU' cfTrans='o'>educaţie; competenţă; curriculum; meserie; formare iniţială; piaţa muncii; finalitate; ducation; competence; curriculum; Trade; initial training; labour market; finality</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În România, educaţia şi formarea profesională a copiilor, tinerilor au ca finalitate principală formarea competenţelor, înţelese ca ansamblu multifuncţional şi transferabil de cunoştinţe, deprinderi/abilităţi şi atitudini. În acest articol am prezentat noțiunea de competență în ansamblul ei, ca finalitate a procesului instructiv-educativ. În prima parte a lucrării se defineşte conceptul de competenţă în contextul politicilor educaționale la nivel national și european. Partea a doua evidențiază relația dintre competențele transversale și curriculum. Ultima parte prezintă legătura dintre curriculum, rezultatele învățării, competențe, evaluare și integrarea pe piața muncii a absolventilor din învătământul profesional și tehnic.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In Romania, education and vocational training of children and young people has as main purpose the training of skills, understood as a multifunctional and transferable set of knowledge, skills/skills and attitudes. In this article I presented the concept of competence as a whole, as the finality of the instructionaleducational process. The first part of the paper defines the concept of competence in the context of educational policies at national and European level. Part two highlights the relationship between crosscutting competences and the curriculum. The last part presents the link between the curriculum, learning outcomes, skills, evaluation and incorporation in the labour marketof graduates of vocational and technical education</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-11-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-11-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-65296</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-11-03T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-10913</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-11-03T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-113162</cfFedIdId> <cfFedId>10.36120/2587-3636.v21i3.160-170</cfFedId> <cfStartDate>2020-11-03T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-65296</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-65296-1</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-11-03T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Marcoci Dima</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Andreea</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-10913</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-10913-1</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2020-11-03T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Силистрару</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Николае</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>