Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
472 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 14:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3:808.5 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Retorica vorbirii. Arta și tehnica exprimării orale (105) |
SM ISO690:2012 IANA, Tatiana-Irina. Compoziția școlară – dimensiune operațională a procesului de dezvoltare a expresivității vorbirii elevilor din clasele primare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2021, nr. 5(145), pp. 93-96. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4888844 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(145) / 2021 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4888844 | ||||||
CZU: 373.3:808.5 | ||||||
Pag. 93-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată compoziția școlară ca dimensiune operațională a procesului de dezvoltare a expresivității vorbirii elevilor din clasele primare. Mai întâi, sunt evidențiate resursele de expresivitate pe care le folosește profesorul în demersul didactic. În continuare este descrisă tehnica elaborării unei compuneri: definiție, scop, importanță, subiectele compoziției, documentare, elocuțiune. Sunt prezentate tipurile de compuneri practicabile în școală, fiind exemplificat unul dintre ele – descrierea. În încheiere, accentul se pune pe importanța evaluării compunerilor și pe analiza nivelului expresiv al textului, prin raportarea la calitățile expresivității. |
||||||
Cuvinte-cheie expresivitate, resurse de dezvoltare a expresivității vorbirii, compunere, scop, tehnica elaborării, clasificarea compunerilor, descriere, evaluarea activităților de creație, expressiveness, resources for developing speech expressiveness, composition, purpose, development technique, classification of compositions, description, evaluation of creative activities |
||||||
|