Articolul precedent |
Articolul urmator |
831 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 22:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.882-84 (1) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 SLAVENSCHI, Emilia, PLĂMĂDEALĂ, Larisa. Valorificarea proverbului prin prisma exigenţelor curriculare. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor filologice, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 3, pp. 162-165. ISBN 978-9975-76-303-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 3, 2020 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.882-84 | ||||||
Pag. 162-165 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prin articol susţinem că proverbul contribuie la dezvoltarea competenţei de comunicare, stimulează creativitatea şi imaginaţia elevilor, valorificând potenţialul cultural al vorbitorului şi îmbogăţind semnificativ limba pe care o vorbim. Sunt reperate avantajele predării proverbului, întrucât ansamblul de concepţii, mentalităţi, convingeri şi atitudini, prezente în acest tip de text, iniţiază elevul în procesul de însuşire a valorilor acumulate, printr-o experienţă colectivă, de-a lungul existenţei societăţii umane. Privite ca fenomene lingvistice particulare din perspectiva abordării interculturale, evidenţiindu-se implicaţiile acestora pentru aplicaţiile didactice, utilizate ca texte originale în dezvoltarea competenţei de comunicare la ore, proverbele devin un mijloc puternic de educare şi instruire spirituală a elevului |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, competenţă, educaţie, valori, proverb, comunicare, elev, experienţă, semnificaţie, curriculum, communication, competence, proverb, education, pupil/student, Experience, significance. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Slavenschi, E.</dc:creator> <dc:creator>Plămădeală, L.</dc:creator> <dc:date>2020</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Prin articol susţinem că proverbul contribuie la dezvoltarea competenţei de comunicare, stimulează creativitatea şi imaginaţia elevilor, valorificând potenţialul cultural al vorbitorului şi îmbogăţind semnificativ limba pe care o vorbim. Sunt reperate avantajele predării proverbului, întrucât ansamblul de concepţii, mentalităţi, convingeri şi atitudini, prezente în acest tip de text, iniţiază elevul în procesul de însuşire a valorilor acumulate, printr-o experienţă colectivă, de-a lungul existenţei societăţii umane. Privite ca fenomene lingvistice particulare din perspectiva abordării interculturale, evidenţiindu-se implicaţiile acestora pentru aplicaţiile didactice, utilizate ca texte originale în dezvoltarea competenţei de comunicare la ore, proverbele devin un mijloc puternic de educare şi instruire spirituală a elevului</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>The article supports the idea that the proverbcontributes to the development of the competence of the communication. It stimulates creativity and students imagination, valuing the cultural potential of the speaker and it inreaches the language we speak. The article reveals the advantages of teaching the proverbs, since, the variety of concepts, mentalities, attitudes and believes present in such texts, initiates the sudents into the process of learning the values, gathered through a collective experience, in the course of social existence of the human. The proverbs have become a great means of spiritual education of the sudents, if taken as specific lingvistic phenomena, used from the original texts and help the development of communicative competence during the lessons</p></dc:description> <dc:source>Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice (Vol. 3) 162-165</dc:source> <dc:subject>curriculum</dc:subject> <dc:subject>competenţă</dc:subject> <dc:subject>educaţie</dc:subject> <dc:subject>valori</dc:subject> <dc:subject>proverb</dc:subject> <dc:subject>comunicare</dc:subject> <dc:subject>elev</dc:subject> <dc:subject>experienţă</dc:subject> <dc:subject>semnificaţie</dc:subject> <dc:subject>curriculum</dc:subject> <dc:subject>communication</dc:subject> <dc:subject>competence</dc:subject> <dc:subject>proverb</dc:subject> <dc:subject>education</dc:subject> <dc:subject>pupil/student</dc:subject> <dc:subject>Experience</dc:subject> <dc:subject>significance.</dc:subject> <dc:title>Valorificarea proverbului prin prisma exigenţelor curriculare</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>