Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
104 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 16:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.026.9:373.32 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Ramona Elena, GUŢU, Vladimir. Stimularea creativității la școlarii de vârstă mică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 141-148. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_20 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_20 | ||||||
CZU: 37.026.9:373.32 | ||||||
Pag. 141-148 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În contextul învăţământului modern, stimularea creativității este un aspect pedagogic foarte important în situaţiile în care se impune o dezvoltare armonioasă a elevilor și a formării viitorului adult în societate. Abordările actuale din educație urmăresc dezvoltarea abilităților și formarea deprinderilor creative bazate pe o abordare integrată; aceste abordări pot fi studiate din perspectivă inter- și intra-disiciplinară la nivelul curriculumului școlar din clasele primare. Creativitatea poate fi educabilă, iar stimularea acesteia la vârstă școlară mică este elementară. Prin folosirea unor metode adecvate de stimulare a creativității, nu numai în procesul educațional în diferite domenii, ci și în activitățile extracurriculare, putem oferi elevilor din clasele primare sprijinul necesar pentru dezvoltarea capacității acestora de a filtra informațiile pe care le primesc de la cadrele didactice. Abordarea stimulării creativității la școlarii de vârstă mică promovează schimbarea la nivel cognitiv printr-o trecere de la un singur plan la mai multe planuri, în același timp antrenând abilități, capacități creatoare, precum dialogul, rezolvarea problemelor, exprimarea ideilor și susținerea unui punct de vedere personal |
||||||
Cuvinte-cheie creativitate, stimularea creativității, școlari mici, educaţie, curriculum, clase primare, abordare inter-disciplinară, abordare intra-disciplinară, integrarea conţinuturilor, creativity, stimulating creativity, young school children, education, curriculum, primary classes, interdisciplinary approach, intra-disciplinary approach, integration of contents |
||||||
|