Teorii de comportament prosocial la elevii de vârstă școlară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
101 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 12:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.627:373.32 (1)
Psihologie socială (983)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
BEȘU, Ana-Maria, ZUBENSCHI, Ecaterina. Teorii de comportament prosocial la elevii de vârstă școlară mică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 149-154. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Teorii de comportament prosocial la elevii de vârstă școlară mică

Theories of prosocial behaviour in young school-age students

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_21
CZU: 316.627:373.32

Pag. 149-154

Beșu Ana-Maria1, Zubenschi Ecaterina2
 
1 Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Piatra Neamț,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Cercetarea în domeniul comportamentului prosocial la copii se află în centrul atenției din mai multe motive. În primul rând, multe studii se concentrează asupra comportamentului antisocial al indivizilor, dar este esențial să ne îndreptăm atenția și asupra aspectului prosocial al comportamentului. De asemenea, relevanța cercetării comportamentului prosocial este evidentă în contextul științelor educației, deoarece se explorează conexiunea dintre aspectele sociale și cele individuale ale dezvoltării personalității, precum și influența proceselor de socializare și individualizare. În societatea actuală, în care mulți oameni își concentrează eforturile pe realizările personale și succesul individual, cercetarea și înțelegerea mecanismelor interne care stau la baza comportamentului prosocial devin din ce în ce mai importante. Aceste mecanisme sunt fundamentale pentru orientarea individului către binele celorlalți și pentru promovarea acțiunilor în folosul altor persoane, ceea ce conferă o relevanță semnificativă acestui domeniu de studiu.

Research in the field of prosocial behavior in children is at the forefront for several reasons. Firstly, many studies often focus on individuals’ antisocial behavior, but it is essential to direct our attention to the prosocial aspect of behavior. Additionally, the relevance of researching prosocial behavior is evident in the context of educational sciences because it explores the connection between social and individual aspects of personality development and the influence of processes of socialization and individualization. In today’s society, where many people are increasingly focused on personal achievements and individual success, researching and understanding the internal mechanisms underlying prosocial behavior becomes more and more critical. These mechanisms are fundamental for guiding individuals towards the well-being of others and promoting actions in favor of other individuals, which adds significant relevance to this field of study.

Cuvinte-cheie
comportament prosocial, teorii explicative, stadii de dezvoltare, acțiuni sociale, mediu social,

prosocial behavior, explanatory theories, developmental stages, social actions, social environment