Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
101 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 12:30 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.627:373.32 (1) |
Psihologie socială (983) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 BEȘU, Ana-Maria, ZUBENSCHI, Ecaterina. Teorii de comportament prosocial la elevii de vârstă școlară mică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 149-154. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_21 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_21 | ||||||
CZU: 316.627:373.32 | ||||||
Pag. 149-154 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Cercetarea în domeniul comportamentului prosocial la copii se află în centrul atenției din mai multe motive. În primul rând, multe studii se concentrează asupra comportamentului antisocial al indivizilor, dar este esențial să ne îndreptăm atenția și asupra aspectului prosocial al comportamentului. De asemenea, relevanța cercetării comportamentului prosocial este evidentă în contextul științelor educației, deoarece se explorează conexiunea dintre aspectele sociale și cele individuale ale dezvoltării personalității, precum și influența proceselor de socializare și individualizare. În societatea actuală, în care mulți oameni își concentrează eforturile pe realizările personale și succesul individual, cercetarea și înțelegerea mecanismelor interne care stau la baza comportamentului prosocial devin din ce în ce mai importante. Aceste mecanisme sunt fundamentale pentru orientarea individului către binele celorlalți și pentru promovarea acțiunilor în folosul altor persoane, ceea ce conferă o relevanță semnificativă acestui domeniu de studiu. |
||||||
Cuvinte-cheie comportament prosocial, teorii explicative, stadii de dezvoltare, acțiuni sociale, mediu social, prosocial behavior, explanatory theories, developmental stages, social actions, social environment |
||||||
|