Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
235 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-14 23:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3 (760) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4054) |
SM ISO690:2012 GLOBA, Angela, BAGRIN, Diana. Mărirea dimensiunii aplicative a conținuturilor educaționale – catalizator al motivației pentru învățare. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 2(32), pp. 115-125. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.115-125 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 2(32) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v32i2.115-125 | |||||||
CZU: 37.015.3 | |||||||
Pag. 115-125 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul este axat pe analiza calitativă a cercetărilor referitor la motivația pentru învățare a elevilor. Sunt scoase în evidență nivelurile integrării curriculare care se referă la multidisciplinaritate, interdisciplinaritate şi transdisciplinaritate vis-à-vis de învățarea monodisciplinară. În același timp, articolul reflectă rezultatele studiului demarat de autori privind motivația de învățare a Informaticii a elevilor liceeni sub aspectul măririi dimensiunii aplicative a conținuturilor curriculare cu aplicarea metodelor sociologice de cercetare. |
|||||||
Cuvinte-cheie motivaţie, competenţă, succes academic, strategii de motivare, motivaţie intrinsecă, motivaţie extrinsecă, interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, motivation, competence, academic success, motivation strategies, intrinsic motivation, extrinsic motivation, interdisciplinarity, transdisciplinarity |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.36120/2587-3636.v32i2.115-125</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Globa, A.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Bagrin, D.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Mărirea dimensiunii aplicative a conținuturilor educaționale – catalizator al motivației pentru învățare</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0623</relatedIdentifier> <subjects> <subject>motivaţie</subject> <subject>competenţă</subject> <subject>succes academic</subject> <subject>strategii de motivare</subject> <subject>motivaţie intrinsecă</subject> <subject>motivaţie extrinsecă</subject> <subject>interdisciplinaritate</subject> <subject>transdisciplinaritate</subject> <subject>motivation</subject> <subject>competence</subject> <subject>academic success</subject> <subject>motivation strategies</subject> <subject>intrinsic motivation</subject> <subject>extrinsic motivation</subject> <subject>interdisciplinarity</subject> <subject>transdisciplinarity</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.015.3</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023-07-11</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul este axat pe analiza calitativă a cercetărilor referitor la motivația pentru învățare a elevilor. Sunt scoase în evidență nivelurile integrării curriculare care se referă la multidisciplinaritate, interdisciplinaritate şi transdisciplinaritate vis-à-vis de învățarea monodisciplinară. În același timp, articolul reflectă rezultatele studiului demarat de autori privind motivația de învățare a Informaticii a elevilor liceeni sub aspectul măririi dimensiunii aplicative a conținuturilor curriculare cu aplicarea metodelor sociologice de cercetare.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article is focused on the qualitative analysis of research regarding the students' motivation for learning. There are highlighted the levels of curriculum integration, which include multidisciplinarity, interdisciplinarity, and transdisciplinarity in comparison to monodisciplinary learning. At the same time, the article reflects the results of the study conducted by the authors on the high school students' motivation for learning Computer Science, focusing on the increase of the applicative dimension of the curriculum content through the application of sociological research methods.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>