Integrarea evaluării în activitățile formativeducative din grădinița de copii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
412 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-23 14:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.21.015.3 (5)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2024)
SM ISO690:2012
AXENTII, Ioana Aurelia, MITIOGLU, Maria. Integrarea evaluării în activitățile formativeducative din grădinița de copii. In: Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”, 2020, nr. 2(12), pp. 157-162. ISSN 2345-1866.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul ştiinţific al Universităţii de Stat ”Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Seria ”Stiinte Umanistice”
Numărul 2(12) / 2020 / ISSN 2345-1866 /ISSNe 2345-1904

Integrarea evaluării în activitățile formativeducative din grădinița de copii

Integrating the evaluation in the formativeeducational activities in the kindergarten

CZU: 373.21.015.3

Pag. 157-162

Axentii Ioana Aurelia1, Mitioglu Maria2
 
1 Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul,
2 Grădinița-creșă „Garofița” din satul Cotihana, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 25 mai 2021


Rezumat

În epoca postmodernă focalizarea pe evaluarea copiilor de vârstă preșcolară este importantă, deoarece aceasta este perioada când copiii se dezvoltă rapid, când în societate și în mediul social în care trăiesc și activează copiii se produc un șir de schimbări. Trecerea de la activitatea de joc la procesul de învățare, în special în grupele pregătitoare care asigură pregătirea pentru instruirea în școală, nu trebuie să fie bruscă. Ea trebuie făcută treptat, introducând în activitatea de joc câteva secvențe de pregătire sistematică, intensificarea eforturilor voluntare conștiente care vor anticipa etapele de învățare organizate, integrate în strategii de învățare îmbunătățite, însoțite de procese de evaluare inserate organic în activitatea educațională. În aceste condiții cadrelor didactice li se solicită să-și regândească modalităţilor specifice de evaluare manifestând profesionalism, respect pentru diversitate, parteneriat, incluziune şi nondiscriminare etc.

In the postmodern era, the focus on the evaluation of preschool children is important because this is the period when children develop rapidly, and a series of changes occur in the society and in the social environment in which children live and work. The transition from play to learning, especially in preparatory groups that provide training for school education, should not be sudden. It must be done gradually by introducing in the game activity some sequences of systematic preparation, and by intensifying the conscious voluntary efforts that will anticipate the organized learning stages, integrated in improved learning strategies, and accompanied by evaluation processes inserted organically in the educational activity. Under these conditions, teachers are asked to rethink their specific assessment methods, thus showing professionalism, respect for diversity, partnership, inclusion and non-discrimination, etc.

Cuvinte-cheie
evaluare, motivaţie, extrinsec, intrinsec, Inteligenţa emoţională, integrare, învăţare, competențe, joc,

assessment, evaluation, motivation, extrinsic, intrinsic, emotional intelligence, integration, learning, skills, game