Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
801 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-22 20:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.091 (37) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 STRATAN, Victoria. Valori și principii ale evaluării competențelor elevilor în învățământul primar. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 4(64), pp. 54-61. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3567649 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 4(64) / 2019 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3567649 | ||||||
CZU: 373.3.091 | ||||||
Pag. 54-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article highlights, by referring to the concept of «assessment» as a science of value, the system of educational values and principles on which the process of assessing the transdisciplinarycompetences in primary education is based. The value system of the assessment of the transdisciplinary competences technology is presented in a methodological context, in accordance with the profile of the primary school graduate. It emphasizes the importance of observing the classical teaching principles in the process of assessment of the transdisciplinarycompetences in primary education, as truths scientifically based on psycho-pedagogical and gnoseological data. The article highlights and analyzes the principles relevant to the process of assessment of transdisciplinarycompetences in primary education. |
||||||
Cuvinte-cheie values, principles, assessment of the transdisciplinary competences, integrality, holism, feedback, continuity, valori, principii, evaluarea competențelor transdisciplinare, integralitate, holism, feedback, continuitate. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.3567649</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Stratan, V.</creatorName> <affiliation>Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Valori și principii ale evaluării competențelor elevilor în învățământul primar</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>values</subject> <subject>principles</subject> <subject>assessment of the transdisciplinary competences</subject> <subject>integrality</subject> <subject>holism</subject> <subject>feedback</subject> <subject>continuity</subject> <subject>valori</subject> <subject>principii</subject> <subject>evaluarea competențelor transdisciplinare</subject> <subject>integralitate</subject> <subject>holism</subject> <subject>feedback</subject> <subject>continuitate.</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>373.3.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019-01-31</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article highlights, by referring to the concept of «assessment» as a science of value, the system of educational values and principles on which the process of assessing the transdisciplinarycompetences in primary education is based. The value system of the assessment of the transdisciplinary competences technology is presented in a methodological context, in accordance with the profile of the primary school graduate. It emphasizes the importance of observing the classical teaching principles in the process of assessment of the transdisciplinarycompetences in primary education, as truths scientifically based on psycho-pedagogical and gnoseological data. The article highlights and analyzes the principles relevant to the process of assessment of transdisciplinarycompetences in primary education.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Prin raportare la conceptul de „evaluare” ca ştiinţă a valorii, articolul elucidează sistemul de valori și principii pe care se întemeiază procesul de evaluare a competențelor în învățământul primar. Se prezintă sistemul de valori și tehnologia evaluării competențelor elevilor în învățământul primar, în concordanță cu profilul absolventului claselor primare. Se punctează importanța respectării principiilor didactice clasice în procesul evaluării competențelor în învățământul primar, ca adevăruri fundamentate științific pe date psihopedagogice și gnoseologice, precum și a principiilor specifice procesului de verificare a competențelor elevilor în învățământul primar.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>