Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
892 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-19 23:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:94 (24) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
Istoria generală (525) |
SM ISO690:2012 BARBĂROȘ, Claudia. Strategii şi modalităţi de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor la lecţiile de istorie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 2(114), pp. 28-30. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(114) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:94 | ||||||
Pag. 28-30 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În secolul XXI, secolul cunoaşterii, în educaţie se produc transformări majore, accentul deplasându-se spre transdisciplinaritate şi integralitate. Prin integrare înţelegem acţiunea de a asocia diferite obiecte de studiu, din acelaşi domeniu sau din domenii diverse, în una şi aceeaşi planificare a învăţării. Sinonimele pentru integrare sunt: fuziune, armoClaudia Barbaroş doctorandă, Universitatea de Stat din Tiraspol nizare, încorporare, unificare şi coeziune. Pentru a dezvolta competenţe transversale, vom aplica diverse strategii didactice: lucrul cu sursele istorice, jocul de rol, reflecţia personală, problematizarea etc |
||||||
Cuvinte-cheie competențe, transdisciplinaritate, transversalitate, integralitate, interdisciplinaritate, competences, transdisciplinarity, transversality, integrity, interdisciplinarity |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Barbăroș, C.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Strategii şi modalităţi de dezvoltare a competenţelor transversale ale elevilor la lecţiile de istorie</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2019</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>competențe</subject> <subject>transdisciplinaritate</subject> <subject>transversalitate</subject> <subject>integralitate</subject> <subject>interdisciplinaritate</subject> <subject>competences</subject> <subject>transdisciplinarity</subject> <subject>transversality</subject> <subject>integrity</subject> <subject>interdisciplinarity</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.02:94</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2019-04-30</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În secolul XXI, secolul cunoaşterii, în educaţie se produc transformări majore, accentul deplasându-se spre transdisciplinaritate şi integralitate. Prin integrare înţelegem acţiunea de a asocia diferite obiecte de studiu, din acelaşi domeniu sau din domenii diverse, în una şi aceeaşi planificare a învăţării. Sinonimele pentru integrare sunt: fuziune, armoClaudia Barbaroş doctorandă, Universitatea de Stat din Tiraspol nizare, încorporare, unificare şi coeziune. Pentru a dezvolta competenţe transversale, vom aplica diverse strategii didactice: lucrul cu sursele istorice, jocul de rol, reflecţia personală, problematizarea etc</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>In the 21st century, a century of knowledge, major transformations are taking place in education, mainly concerning transdisciplinarity and integrality. Integration is understood as the action of associating different study disciplines, either from the same domain or from different domains, into the same study plan. Some of the synonyms for “integration” are “fusion”, “harmonization”, “incorporation”, “unification”, and “cohesion”. In order to develop transversal competences, we shall apply various teaching strategies, such as working with historical sources, role play, personal reflection, problem solving etc.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>