Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
648 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 16:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02 (1324) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Proiectul de echipă: câteva sugestii de organizare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 2(114), pp. 24-27. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(114) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02 | ||||||
Pag. 24-27 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se edifică pe problema formării competenţelor universale (soft skills), a căror prezenţă sau absenţă deseori diferenţiază o persoană instruită şi pregătită pentru viaţă de una care nu a beneficiat îndeajuns de oportunităţile învăţământului obligatoriu. Deoarece pe locul 2 şi 3 în top-10, după versiunea site-ului profesional LinkedIn, se situează „capacităţile de organizare” şi „capacitatea de a lucra în echipă”, în continuare se iau în discuţie strategiile de constituire a echipelor în cadrul învăţării bazate pe proiecte. Fără a aborda teme şi materii şcolare, sunt trecute în revistă activităţile organizatorice premergătoare lucrului asupra sarcinii de proiect: distribuirea elevilor în echipe funcţionale şi ghidarea lor în organizarea activităţii de învăţare. Se insistă asupra câtorva modalităţi de constituire a echipelor (arbitrar sau volitiv; prin voluntariat sau prin desemnarea de către cineva împuternicit să o facă) şi se oferă formulele de enunţuri-itemi pentru ca elevii să procedeze în conformitate cu strategia gândită în prealabil de profesor. |
||||||
Cuvinte-cheie ompetenţe, învăţarea prin proiecte, lucrul în grup/în echipă, organizarea echipelor de proiect, strategii didactice, skills, project-based learning, team/group work, organizing project teams, didactic strategies |
||||||
|