Proiectul de echipă: câteva sugestii de organizare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
648 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 16:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02 (1324)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Proiectul de echipă: câteva sugestii de organizare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 2(114), pp. 24-27. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(114) / 2019 / ISSN 1810-6455

Proiectul de echipă: câteva sugestii de organizare

The Team Project: Some Management Ideas

CZU: 37.02

Pag. 24-27

Cartaleanu Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2019


Rezumat

Articolul se edifică pe problema formării competenţelor universale (soft skills), a căror prezenţă sau absenţă deseori diferenţiază o persoană instruită şi pregătită pentru viaţă de una care nu a beneficiat îndeajuns de oportunităţile învăţământului obligatoriu. Deoarece pe locul 2 şi 3 în top-10, după versiunea site-ului profesional LinkedIn, se situează „capacităţile de organizare” şi „capacitatea de a lucra în echipă”, în continuare se iau în discuţie strategiile de constituire a echipelor în cadrul învăţării bazate pe proiecte. Fără a aborda teme şi materii şcolare, sunt trecute în revistă activităţile organizatorice premergătoare lucrului asupra sarcinii de proiect: distribuirea elevilor în echipe funcţionale şi ghidarea lor în organizarea activităţii de învăţare. Se insistă asupra câtorva modalităţi de constituire a echipelor (arbitrar sau volitiv; prin voluntariat sau prin desemnarea de către cineva împuternicit să o facă) şi se oferă formulele de enunţuri-itemi pentru ca elevii să procedeze în conformitate cu strategia gândită în prealabil de profesor.

The article focuses on the development of soft skills in students, for it is the presence or absence of soft skills that will often distinguish between a person who is educated and well-prepared for life and one who has not benefited enough from the opportunities provided by state education. Since, according to LinkedIn, it is organizational skills and team work skills that occupy the 2nd and 3rd place in the top-10 of soft skills, we discuss the strategies of team building in project-based learning. Without touching upon specific school topics and courses, we work our way through the organizing activities that precede the actual work on the project task: dividing the students in functional teams and guiding them through the organization of learning activities. The article dwells upon various ways of forming teams (arbitrary or imposed; by volunteering or by designation by someone empowered to do so) and offers the formulas that will help the students stay on course with the strategy envisaged by the teacher.

Cuvinte-cheie
ompetenţe, învăţarea prin proiecte, lucrul în grup/în echipă, organizarea echipelor de proiect, strategii didactice,

skills, project-based learning, team/group work, organizing project teams, didactic strategies