Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
997 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 16:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:821.135.1.09 (1) |
Educație (14334) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Receptarea literaturii prin sistemul de exerciții-sarcini cu un caracter interactiv . In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 2(46), pp. 39-44. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(46) / 2015 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:821.135.1.09 | ||||||
Pag. 39-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este abordată problema receptării literaturii în contextul educării
literar-artisice a elevilor. Un element esențial al acestei receptări îl constituie
sistemul de sarcini pe care profesorul le formulează în baza unui text artistic,
în scopul descifrării semnificațiilor lui ascunse. Astfel, se insistă pe mai multe
tipuri de întrebări ce stimulează gândirea creativă și care urmăresc formarea
interpretului de text literar: întrebarea-sarcină cu variante de răspuns sugerat,
întrebarea-momeală, întrebarea-exprimare a opiniei personale, întrebarea-sarcină
„A vorbi în numele altora”, întrebarea-sarcină „ostilă” sau cu încărcătură
emoţională, întrebarea vagă, deschisă, întrebarea-zvon, întrebarea ipotetică, întrebarea
multiplă, întrebarea-recomandare/ sfat, întrebarea incorectă din punctul
de vedere al informaţiei implicite, întrebarea / sarcina-reprezentare grafică. |
||||||
Cuvinte-cheie receptare, operă literară, întrebare, sarcina, stimulare, învățământ formativ, interpret, metodologie., gândire creati¬vă |
||||||
|