Receptarea literaturii prin sistemul de exerciții-sarcini cu un caracter interactiv
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
997 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 16:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036:821.135.1.09 (1)
Educație (14334)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin. Receptarea literaturii prin sistemul de exerciții-sarcini cu un caracter interactiv . In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 2(46), pp. 39-44. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(46) / 2015 / ISSN 1811-5470

Receptarea literaturii prin sistemul de exerciții-sarcini cu un caracter interactiv
CZU: 37.036:821.135.1.09

Pag. 39-44

Şchiopu Constantin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2015


Rezumat

În articol este abordată problema receptării literaturii în contextul educării literar-artisice a elevilor. Un element esențial al acestei receptări îl constituie sistemul de sarcini pe care profesorul le formulează în baza unui text artistic, în scopul descifrării semnificațiilor lui ascunse. Astfel, se insistă pe mai multe tipuri de întrebări ce stimulează gândirea creativă și care urmăresc formarea interpretului de text literar: întrebarea-sarcină cu variante de răspuns sugerat, întrebarea-momeală, întrebarea-exprimare a opiniei personale, întrebarea-sarcină „A vorbi în numele altora”, întrebarea-sarcină „ostilă” sau cu încărcătură emoţională, întrebarea vagă, deschisă, întrebarea-zvon, întrebarea ipotetică, întrebarea multiplă, întrebarea-recomandare/ sfat, întrebarea incorectă din punctul de vedere al informaţiei implicite, întrebarea / sarcina-reprezentare grafică.

There is emphasised the problem of the literature reception of the literary-artistic education of students. The system of tasks that the professor formulates on the bases of an artistic text in order to decide the meanings of it, represent a clue of reception. So, it is insisted on several stimulating creative thinking questions that aim the interpreter of literary text development : task-question with multiple choices response, lure-question, guestion-expressing your own personal opinion, task-question ,, speaking on behalf of somebody else”, adverse task-question or emotional one, hazy question, opened question, hearsay question, hypothetical question, multiple choices question, advice/recommendation question, wrong question-from th epoint of view of the implicit information, graphic-representation question.

Cuvinte-cheie
receptare, operă literară, întrebare, sarcina, stimulare, învățământ formativ, interpret, metodologie.,

gândire creati¬vă