Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2088 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-07-24 15:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:81/82.135.1 (1) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (4112) |
Literature (3649) |
SM ISO690:2012 OBOROCEANU, Viorica. Atitudini interpretative în opera literară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 1(15), pp. 143-148. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||||
Numărul 1(15) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||||
|
|||||||||
CZU: 37.016:81/82.135.1 | |||||||||
Pag. 143-148 | |||||||||
|
|||||||||
Descarcă PDF | |||||||||
Rezumat | |||||||||
Studierea limbii și literaturii române devine indispensabilă în vederea formării personalității elevului, iar studiul textului literar propune un demers de valorificare a reacției afective a cititorului, a sensului asimilat de cititor în actul lecturii. Textul reprezintă atitudinile autorului, atitudini care se manifestă în propriile trăiri față de lume, față de valorile umane, atitudini care evidențiază anumite concepte de viață, crezuri, idealuri și convingeri. În cadrul textelor literare interacționează diverse valori, dar formarea la elevi a unei atitudini îi va include în diverse activități de interpretare a textului literar. Atitudinea este o predispoziție a individului față de aprecierea unui obiect, a simbolului acestuia sau a unui aspect al lumii, fiind pozitivă sau negativă aceasta exprimă poziția pe care o adoptă o persoană față de sistemul valorilor, normelor, principiilor existente în societate. Opera literară este prin excelență generatoare de atitudini. |
|||||||||
Cuvinte-cheie atitudine, atitudine interpretativă, text literar, citit, elev, interes, comprehensiune, receptare, analiză, attitude, interpretative attitude, literary text, reading, pupil, interest, comprehension, reception, Analysis |
|||||||||
|