Atitudini interpretative în opera literară
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1859 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 13:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81/82.135.1 (1)
Основы образования. Теоретические основы. Философские основы и др. (3882)
Литература. Литературоведение (3493)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Atitudini interpretative în opera literară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 1(15), pp. 143-148. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(15) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Atitudini interpretative în opera literară

Interpretative attitudes in the literary work

CZU: 37.016:81/82.135.1

Pag. 143-148

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 1 august 2019


Rezumat

Studierea limbii și literaturii române devine indispensabilă în vederea formării personalității elevului, iar studiul textului literar propune un demers de valorificare a reacției afective a cititorului, a sensului asimilat de cititor în actul lecturii. Textul reprezintă atitudinile autorului, atitudini care se manifestă în propriile trăiri față de lume, față de valorile umane, atitudini care evidențiază anumite concepte de viață, crezuri, idealuri și convingeri. În cadrul textelor literare interacționează diverse valori, dar formarea la elevi a unei atitudini îi va include în diverse activități de interpretare a textului literar. Atitudinea este o predispoziție a individului față de aprecierea unui obiect, a simbolului acestuia sau a unui aspect al lumii, fiind pozitivă sau negativă aceasta exprimă poziția pe care o adoptă o persoană față de sistemul valorilor, normelor, principiilor existente în societate. Opera literară este prin excelență generatoare de atitudini.

The studying process of the Romanian Language and Literature becomes important in the respect of pupil personality formation. Thus, the literary text study proposes a value approach to the emotional reaction of the reader and to the meaning assimilated in the reading process. The text represents the author’s attitude and reactions that are manifested in its own feelings towards the world and human values. They highlight certain life concepts, ideals and beliefs. In the frame of literary texts, different values interact. This way, the interpretation of a literary text will include the pupil into various interpretative activities, thus forming its attitude. Attitude is the understanding of the individual to assess an object, its symbol, or a certain aspect of the world. Whether positive or negative, attitude shows what position the person takes regarding the existing system of values, norms and principles in the society. The literary work is by excellence an attitude generator

Cuvinte-cheie
atitudine, atitudine interpretativă, text literar, citit, elev, interes, comprehensiune, receptare, analiză,

attitude, interpretative attitude, literary text, reading, pupil, interest, comprehension, reception, Analysis