Ralierea sistemului educațional național la cerințele integrării europene: conceptualizări și realizări
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
884 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-31 17:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013 (470)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
POGOLŞA, Lilia, AFANAS, Aliona, VICOL, Nelu, ISAC, Ştefania, GHERŞTEGA, Tatiana, ȚÎNȚARI, Vasile. Ralierea sistemului educațional național la cerințele integrării europene: conceptualizări și realizări. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 1(53), pp. 3-8. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(53) / 2017 / ISSN 1811-5470

Ralierea sistemului educațional național la cerințele integrării europene: conceptualizări și realizări
CZU: 37.013

Pag. 3-8

Pogolşa Lilia, Afanas Aliona, Vicol Nelu, Isac Ştefania, Gherştega Tatiana, Țînțari Vasile
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2017


Rezumat

Articolul generează inserţiunea realizărilor elaborate de echipa de cercetători ai sectorului „Managementul Formării Profesionale” al IŞE privind reperele conceptuale, metodologia formării continue a personalului din învăţământul general si regulamentul-cadru/metodologia de normare a activităţii ştiinţificodidactice a personalului angajat în instituţiile furnizoare de formare profesională continuă. Succesiunea investigaţiilor de ordin teoretic şi aplicativ în domeniile nominalizate a dat naştere reconceptualizării unor documente de politici în contextul noilor cerinţe de integrare europeană, a căror implementare va constitui un pas sigur spre actualizare şi inovare a sistemului de formare continuă a personalului din învăţământul general, precum şi a promovării carierei profesionale / atestării cadrelor didactice din învăţământul general.

The article generates inserting achievements developed by the research team of industry MFP IES on landmarks conceptual methodology ongoing training of teaching staff in general and regulation – framework / methodology standardization activity scientific-pedagogical staff employed in institutions providing training continue. Succession investigations theoretical and practical in areas nominees gave rise to policy documents reconceptualized in the context of new requirements of European integration, the implementation of which will be a sure step towards updating and innovation of the system of continuous training in general education as well and promote career / certification of teachers in general education.

Cuvinte-cheie
repere conceptuale, formare continuă, regulament-cadru, documente de politici, integrare europeană, metodologia formării continue, valori naţionale, valori umane,

actualizare şi inovare, educaţie autentică