Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
566 31 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 17:16 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:373.3 (6) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 GHEORGHE, Elena Cristina, SILISTRARU, Nicolae. Abordări conceptuale ale metacogniției în învățământul primar. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 1(23), pp. 63-71. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.63-71 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(23) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v23i1.63-71 | |||||||
CZU: 37.016:373.3 | |||||||
Pag. 63-71 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Aflată într-o continuă transformare, societatea impune noi abordări mediului școlar, orientări care se doresc a fi centrate pe cultivarea competențelor indivizilor aflați în formare. Această centrare a învățământului pe dezvoltarea competențelor, prefigurează apariția unor noi mecanisme necesare învățării, mecanisme care prin aplicabilitatea lor, oferă independență în învățare, mijloace de reglare a învățării și totodată o evaluare proprie asupra acestui proces atât de complex. Metacogniția vine astfel, ca o soluție salvatoare la permanenta transformare pe care societatea o importă, întrucât aceasta fundamentează o verigă importantă a învățării, prin intermediul căreia, tânărul își conștientizează capacitatea de înțelegere a cunoștințelor, devine parte a învățării conștiente și implicit eficiente, fiind totodată capabil să identifice mecanismele de funcționare ale propriei sale gândiri. |
|||||||
Cuvinte-cheie învăţare, metacogniţie, competențe, cunoaştere, learning, metacognition, competences, knowledge |
|||||||
|