Articolul precedent |
Articolul urmator |
998 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 19:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
372.854.046.12 (2) |
Educație (14518) |
SM ISO690:2012 CODREANU, Tatiana, CODREANU, Sergiu. Dezvoltarea competenței de cercetare a elevilor la lecțiile de chimie, ciclul gimnazial. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica ştiințelor naturii, 28-29 februarie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020, Vol. 2, pp. 190-196. ISBN 978-9975-76-304-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 2, 2020 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 28-29 februarie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 372.854.046.12 | ||||||
Pag. 190-196 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La etapa actuală, instruirea a trecut de la pedagogia pentru cunoştinţe la pedagogia pentru competenţe, fiind orientată spre un învăţământ de calitate axat pe valorificarea capacităților personale ale elevului. Ținând cont de preocupările mileniului III, referitor la educaţie, putem remarca că prioritățile acestuia sunt formarea competenţelor, în general, şi a competenţei de cercetare, în special, care vizează integrarea procesului instructiv-educativ cu cercetarea. Capacitățile intelectuale ale personalităţii sunt nemijlocit legate de calitatea şi cantitatea experienţei de cunoaştere şi de acţiune, precum şi de posibilitățile sale de a integra mental aceste cunoștințe și abilități, pentru a se putea integra atât în mediul natural cât şi cel social. Procesul activ de formare şi dezvoltare a competenţei de cercetare v-a conduce la crearea unui context necesar pentru o educaţie de calitate şi v-a iniția elevii în tehnicile și metodele de muncă intelectuală, v-a dezvolta interesul față de cunoaştere, v-a motiva studierea disciplinei chimia, care într-un final vor duce la formarea unei concepţii și viziuni proprii despre lumea înconjurătoare şi viață. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, competenţe-cheie, competență de cercetare, integrare, instruire prin cercetare, analiză, săruri ale acidului azotic, competence, key competences, research competence, integration, research training analysis, nitric acid salts |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Codreanu, T.</creatorName> <affiliation>Liceul Teoretic „Ion Vatamanu”, Străşeni, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Codreanu, S.Z.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Dezvoltarea competenței de cercetare a elevilor la lecțiile de chimie, ciclul gimnazial</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-76-304-2</relatedIdentifier> <subjects> <subject>competenţă</subject> <subject>competenţe-cheie</subject> <subject>competență de cercetare</subject> <subject>integrare</subject> <subject>instruire prin cercetare</subject> <subject>analiză</subject> <subject>săruri ale acidului azotic</subject> <subject>competence</subject> <subject>key competences</subject> <subject>research competence</subject> <subject>integration</subject> <subject>research training analysis</subject> <subject>nitric acid salts</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>372.854.046.12</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p> La etapa actuală, instruirea a trecut de la pedagogia pentru cunoştinţe la pedagogia pentru competenţe, fiind orientată spre un învăţământ de calitate axat pe valorificarea capacităților personale ale elevului. Ținând cont de preocupările mileniului III, referitor la educaţie, putem remarca că prioritățile acestuia sunt formarea competenţelor, în general, şi a competenţei de cercetare, în special, care vizează integrarea procesului instructiv-educativ cu cercetarea. Capacitățile intelectuale ale personalităţii sunt nemijlocit legate de calitatea şi cantitatea experienţei de cunoaştere şi de acţiune, precum şi de posibilitățile sale de a integra mental aceste cunoștințe și abilități, pentru a se putea integra atât în mediul natural cât şi cel social. Procesul activ de formare şi dezvoltare a competenţei de cercetare v-a conduce la crearea unui context necesar pentru o educaţie de calitate şi v-a iniția elevii în tehnicile și metodele de muncă intelectuală, v-a dezvolta interesul față de cunoaştere, v-a motiva studierea disciplinei chimia, care într-un final vor duce la formarea unei concepţii și viziuni proprii despre lumea înconjurătoare şi viață.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p> At the present stage, the training has gone from the pedagogy for the knowledge to the pedagogy for the competences, being oriented towards a quality education focused on the valorization of the personal capacities of the student. Counting the concerns of the third millennium, regarding education, we can notice that its priorities are the formation of competences, in general, and of research competence, in particular, which aims to integrate the instructive-educational process with research. The intellectual capacities of the personality are directly related to the quality and quantity of the experience of knowledge and action, as well as its possibilities to mentally integrate these knowledge and abilities, in order to be able to integrate both in the natural and social environment. The active process of training and developing the research competence will lead to the creation of a necessary context for a qualified education and will initiate students in the techniques and methods of intellectual work, will develop the interest towards knowledge, will motivate the study of the chemistry discipline, which in the an end will lead to the formation of one's own conception and visions of the surrounding world and life.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>