Articolul precedent |
Articolul urmator |
620 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-15 10:46 |
SM ISO690:2012 COJOCARU, Victoria, MAFTEUŢA, Rodica. Formarea competenţei de negociere educațională a managerilor din învățămîntul preuniversitar. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 174-181. ISBN 978-9975-76-133-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul I, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 174-181 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Negotiation is a reality of the contemporary world, a necessity that cannot be disputed, because it turned out to be the most convenient way to adjust interests at the level of education unit, regionally, nationally and internationally. In the context of Moldova European integration, we state that negotiation requires special attention and increased stimulus in all social spheres of society, including the educational system. Negotiation within education is an unexplored field that requires to be investigated. In the educational management, negotiation requires new knowledge, a new attitude, a new behavior, a new approach, a new mentality, as it is innovative. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, negociere, comunicare, competență de negociere, manager, negociere educaţională, negociere managerială |
||||||
|