Valorile formative ale educaţiei artistico-plastice în educaţia timpurie și învăţământul primar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
858 53
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 08:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2/.3.036 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
CALISTRU, Rodica. Valorile formative ale educaţiei artistico-plastice în educaţia timpurie și învăţământul primar. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 61-64. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470

Valorile formative ale educaţiei artistico-plastice în educaţia timpurie și învăţământul primar

The formative values of the artistic-plastic education in the context of pre-school and primary education

CZU: 373.2/.3.036

Pag. 61-64

Calistru Rodica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2018


Rezumat

Politica naţională în instituţiile de învăţământ trebuie să fie dictată în mod prioritar de valorile formative ale fiecărei discipline şcolare. Acum, când se lucrează activ la schimbări de curriculum, abordarea profundă a ponderii în Educaţie a fiecărei discipline de studiu, racordată la particularităţile de vârstă, devine strategia prioritară pentru asigurarea prezentului şi viitorului copiilor noștri. Activităţile artistico-plastice, în care mulţi văd doar o delectare lipsită de importanţă, pe lângă faptul că sunt un mijloc de cunoaștere și valorificare a culturii naţionale și universale, ele pot fi dirijate spre însuşirea multor calităţi umane, cum ar fi: spiritul de observaţie, imaginaţia, capacităţile creative, gustul estetic, dezvoltarea motricităţii, a măsurii din ochi ș.a.m.d.

National politics in educational institutions must be dictated as a priority by the formative valences of each school discipline. Now that we actively work on changes in the curricula, the profound approach of the weight of the education of each study subject to age specificity becomes the priority strategy for ensuring the present and future of our children. Artistic and plastics activities by which many see only an unimportant delight besides being a means of knowing and capitalizing on national and universal culture, they can be directed to the acquisition of many human qualities such as: observation spirit, imagination, creative capacities, aesthetic taste, the development of motricity, the measure of the eye etc.

Cuvinte-cheie
proces educativ, activitate artistico-plastică, curriculum, educaţie prin valori, valenţe formative, cultură, spirit de observaţie, imaginaţie, capacităţi creative, abilitate, gust estetic.,

educational process, artistic and plastic activity, curriculum, education through values, formative valences, culture, observation spirit, imagination, creative capacities, abilities, aesthetic taste.