Strategii pedagogice în dezvoltarea limbajului elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
891 67
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 23:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:811.135.1'36 (9)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1456)
SM ISO690:2012
SURUCEANU, Maria. Strategii pedagogice în dezvoltarea limbajului elevilor. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 56-60. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470

Strategii pedagogice în dezvoltarea limbajului elevilor

Harnessing on pedagogical strategies in didactical activity

CZU: 37.02:811.135.1'36

Pag. 56-60

Suruceanu Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2018


Rezumat

Orientarea educaţiei actuale spre centrarea pe cel ce învaţă, pe interesele, aspiraţiile şi nevoile acestuia, pe personalitatea sa, reclamă o reconsiderare a strategiilor formative. Valorizând procesul educaţional, aplicând dezideratele pedagogiei postmoderne, profesorul urmează să-şi proiecteze din punct de vedere strategic activitatea astfel, ca de intervenţia sa formativă să beneficieze fiecare elev în parte, formarea cognitivă devenind un proces constructiv. Acest lucru îndeamnă la revizuirea decupajelor pedagogice, care, până la momentul de faţă, datorită dinamicii lor, situează strategicul în interiorul activităţilor de formare, mergând până la a-l considera foarte important în formarea şi dezvoltarea personalităţii umane.

The current orientation of education towards focusing on the one who teaches, interests, aspirations and needs, his personality, advertises a reconsideration of educational strategy. Valuing the educational process taking into account postmodern pedagogical desires, the teacher has to project his/her strategical activity in such a way for his/her intervention to benefit each pupil apart and the cognitive formation become a constructive process. This thing makes us review pedagogical snips which, thanks to its dynamics, places strategies inside the formation activities the fact that can be considered significant for human personality development.

Cuvinte-cheie
strategii pedagogice, strategii formative, strategia experienţială, deontologia limbajului, sistemul limbajului, tezaurul lingvistic, comportamentul verbal, personalizarea învăţării, formarea prin acţiune, competenţa de limbaj acţional.,

pedagogical strategies, formative strategy, experiential strategy, ethics of language, language system, language thesaurus, verbal behavior, personalization of learning, training through action, language competence of the acting