Organizarea procesului didactic în şcoala superioară  din perspectiva conexiunii şi continuităţii metodologiei  de predare-învăţare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
824 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147 (639)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
REPIDA, Tatiana, PAIU, Mihai, ŢURCANU, Carolina. Organizarea procesului didactic în şcoala superioară  din perspectiva conexiunii şi continuităţii metodologiei  de predare-învăţare. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 9(109), pp. 62-74. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(109) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Organizarea procesului didactic în şcoala superioară  din perspectiva conexiunii şi continuităţii metodologiei  de predare-învăţare

Organization of the teaching process in superior school in the perspective of connection and continuity of the teaching-learning methodology

CZU: 378.147

Pag. 62-74

Repida Tatiana, Paiu Mihai, Ţurcanu Carolina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 21 martie 2018


Rezumat

În articol sunt analizate opiniile studenţilor privind procesul de instruire în învăţământul superior, referitor la meto-dologia predării-învăţării. Studiul realizat empiric denotă că continuitatea în aplicarea metodologiei didactice constă în conștientizarea de către cadrele didactice a caracterului dinamic al metodologiei instruirii: diversificarea și combinarea strategiilor didactice în raport cu profilul de pregătire a specialiștilor, finalitățile/competențele, conținuturile, caracteris-ticile individuale ale studentului, experiențele acumulate, condițiile în care se desfășoară procesul educațional.

The article analyzes students' views on the process of training in higher education, on teaching-learning methodology. The empirical study shows that the continuity in the teaching methodology implementation is the teachers' awareness of the dynamic character of the training methodology: the diversification and combination of didactic strategies in relation to the training profile of the specialists, the finality/competences, the contents, the individual characteristics of the student, the accumulated experiences, the conditions in which the educational process takes place.

Cuvinte-cheie
metodologie didactică, proces de instruire, predare, învăţare, evaluare, metode de instruire, conexiune, continuitate, strategii didactice.

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Repida, T.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Paiu, M.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Ţurcanu, C.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Organizarea procesului didactic &icirc;n şcoala superioară &nbsp;din perspectiva conexiunii şi continuităţii metodologiei &nbsp;de predare-&icirc;nvăţare</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2017</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>metodologie didactică</subject>
<subject>proces de instruire</subject>
<subject>predare</subject>
<subject>învăţare</subject>
<subject>evaluare</subject>
<subject>metode de instruire</subject>
<subject>conexiune</subject>
<subject>continuitate</subject>
<subject>strategii didactice.</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>378.147</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2017-12-30</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>&Icirc;n articol sunt analizate opiniile studenţilor privind procesul de instruire &icirc;n &icirc;nvăţăm&acirc;ntul superior, referitor la meto-dologia predării-&icirc;nvăţării. Studiul realizat empiric denotă că continuitatea &icirc;n aplicarea metodologiei didactice constă &icirc;n conștientizarea de către cadrele didactice a caracterului dinamic al metodologiei instruirii: diversificarea și combinarea strategiilor didactice &icirc;n raport cu profilul de pregătire a specialiștilor, finalitățile/competențele, conținuturile, caracteris-ticile individuale ale studentului, experiențele acumulate, condițiile &icirc;n care se desfășoară procesul educațional.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article analyzes students&#39; views on the process of training in higher education, on teaching-learning methodology. The empirical study shows that the continuity in the teaching methodology implementation is the teachers&#39; awareness of the dynamic character of the training methodology: the diversification and combination of didactic strategies in relation to the training profile of the specialists, the finality/competences, the contents, the individual characteristics of the student, the accumulated experiences, the conditions in which the educational process takes place.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>