Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-23 15:38 |
![]() CLICHICI, Veronica. Educația interculturală - o dimensiune a noilor educații între actualitate și necesitate. In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 4, 20 decembrie 2023, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2024, Ediţia 4, pp. 162-168. ISBN 978-9975-88-120-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației Ediţia 4, 2024 |
||||||
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației" 4, Cahul, Moldova, 20 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 162-168 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În prezentul articol științific este reflectată educația interculturală – o dimensiune a „noilor educații” între actualitate și necesitate. Învățământul actual prezintă premisele unui învățământ de tip European. Așadar, sistemul de valori al societăţii actuale reliefează conceptul „A învăţa să trăim împreună”, drept pilon fundamental al procesului educației din perspectivă interculturală. În acest sens, prezentăm conceptul de educație interculturală în viziune internațională și națională, factorii cauzali, teme strategice ale învățării interculturale și dimensiuni ale formării profesionale continue: cognitivă, instrumental-metodologică şi expresivă (relaţional-comportamentală). Pentru dezvoltarea-formarea competenței interculturale la elevi, studenți, profesori, educația interculturală poate fi realizată atât în cadrul învățământului formal, cât și a celui nonformal și informal. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, interculturalitate, noile educații, competenţă, factori, elevi/studenți, profesori, education, interculturality, the new educations, competence, factors, pupils/students, teachers |
||||||
|