Educația interculturală - o dimensiune a noilor educații între actualitate și necesitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
44 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-23 15:38
SM ISO690:2012
CLICHICI, Veronica. Educația interculturală - o dimensiune a noilor educații între actualitate și necesitate. In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 4, 20 decembrie 2023, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2024, Ediţia 4, pp. 162-168. ISBN 978-9975-88-120-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației
Ediţia 4, 2024
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației"
4, Cahul, Moldova, 20 decembrie 2023

Educația interculturală - o dimensiune a noilor educații între actualitate și necesitate

Intercultural education - a dimension of new education between actuality and need


Pag. 162-168

Clichici Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2024


Rezumat

În prezentul articol științific este reflectată educația interculturală – o dimensiune a „noilor educații” între actualitate și necesitate. Învățământul actual prezintă premisele unui învățământ de tip European. Așadar, sistemul de valori al societăţii actuale reliefează conceptul „A învăţa să trăim împreună”, drept pilon fundamental al procesului educației din perspectivă interculturală. În acest sens, prezentăm conceptul de educație interculturală în viziune internațională și națională, factorii cauzali, teme strategice ale învățării interculturale și dimensiuni ale formării profesionale continue: cognitivă, instrumental-metodologică şi expresivă (relaţional-comportamentală). Pentru dezvoltarea-formarea competenței interculturale la elevi, studenți, profesori, educația interculturală poate fi realizată atât în cadrul învățământului formal, cât și a celui nonformal și informal.

In the present scientific article, intercultural education is reflected – a dimension of "new educations" between actuality and necessity. Current education presents the premises of a European-type education. Therefore, the value system of the current society highlights the concept of "Learning to live together", as a fundamental pillar of the education process from an intercultural perspective. In this sense, we present the concept of intercultural education in an international and national vision, the causal factors, strategic themes of intercultural learning and dimensions of continuous professional training: cognitive, instrumental-methodological and expressive (relational-behavioral). For the development-training of intercultural competence in pupils, students, teachers, intercultural education can be carried out both within formal and non-formal and informal education.

Cuvinte-cheie
educaţie, interculturalitate, noile educații, competenţă, factori, elevi/studenți, profesori,

education, interculturality, the new educations, competence, factors, pupils/students, teachers