Articolul precedent |
Articolul urmator |
70 0 |
SM ISO690:2012 GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Provocări ale interculturalității pentru educația nonformală. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 15-23. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe Ediţia 2, 2024 |
||||||
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe" 2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 15-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul abordează de manieră teoretic-aplicativă esențializată proble-matica actuală a interculturalității, în general și ale educației interculturale (EIC), în mod particular. Extinderea și fortificarea acestor aspecte în domeniul educației nonfor-male/învățământului extrașcolar nu este doar o cerință imanentă a mediilor multicultu-rale, ci și un imperativ pentru fiecare individ, cu diverse nevoi, așteptări și nivel de dezvoltare a competenței interculturale. Se accentuează faptul că oferta educațională formală cu privire la EIC în Republica Moldova este foarte generoasă, dar imposibil de cuprins și de acoperit golurile existente, de aceea educația non-formală ar putea con-tribui enorm prin sporirea funcționalității practicilor de succes și reducerea acțiunilor artistice, ”folclorizante” nesemnificative, în multe cazuri, pentru a învăța elevii să so-luționeze situațiile de problemă, cauzate de diversitatea lumii contemporane. |
||||||
Cuvinte-cheie „noile educații”, interculturalitate, competenţă interculturală, pedagogia diversității, educaţie nonformală, mediu și leadership incluziv, "new educations", interculturality, intercultural competence, peda-gogy of diversity, non-formal education, environment and inclusive leadership |
||||||
|