Provocări ale interculturalității pentru educația nonformală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
79 0
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. Provocări ale interculturalității pentru educația nonformală. In: Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe, Ed. 2, 8-9 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Editura USM, 2024, Ediţia 2, pp. 15-23. ISBN 978-9975-62-706-1.37(082)=00.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe
Ediţia 2, 2024
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar: configurări și experiențe"
2, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2023

Provocări ale interculturalității pentru educația nonformală

Challenges of interculturality for nonformal education


Pag. 15-23

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 aprilie 2024


Rezumat

Studiul abordează de manieră teoretic-aplicativă esențializată proble-matica actuală a interculturalității, în general și ale educației interculturale (EIC), în mod particular. Extinderea și fortificarea acestor aspecte în domeniul educației nonfor-male/învățământului extrașcolar nu este doar o cerință imanentă a mediilor multicultu-rale, ci și un imperativ pentru fiecare individ, cu diverse nevoi, așteptări și nivel de dezvoltare a competenței interculturale. Se accentuează faptul că oferta educațională formală cu privire la EIC în Republica Moldova este foarte generoasă, dar imposibil de cuprins și de acoperit golurile existente, de aceea educația non-formală ar putea con-tribui enorm prin sporirea funcționalității practicilor de succes și reducerea acțiunilor artistice, ”folclorizante” nesemnificative, în multe cazuri, pentru a învăța elevii să so-luționeze situațiile de problemă, cauzate de diversitatea lumii contemporane.

The study approaches the current issue of interculturality, in general and of intercultural education (ICE), in particular, in an essentialized theoretical-appli-cative manner. Extending and strengthening these aspects in the field of non-formal edu-cation/out-of-school education is not only an immanent requirement of multicultural en-vironments, but also an imperative for each individual, with various needs, expectations and level of development of intercultural competence. It is emphasized that the formal educational offer regarding ICE in the Republic is very generous, but impossible to con-tain and cover the existing gaps, therefore non-formal education could contribute enor-mously by increasing the functionality of successful practices and reducing artistic, "folklorizing" actions ” insignificant, in many cases, to teach students to solve problem situations, caused by the diversity of the contemporary world.

Cuvinte-cheie
„noile educații”, interculturalitate, competenţă interculturală, pedagogia diversității, educaţie nonformală, mediu și leadership incluziv,

"new educations", interculturality, intercultural competence, peda-gogy of diversity, non-formal education, environment and inclusive leadership

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Goraş-Postică, V.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Provocări ale interculturalității pentru educația nonformală</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2024</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-62-706-1.37(082)=00</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>„noile educații”</subject>
<subject>interculturalitate</subject>
<subject>competenţă interculturală</subject>
<subject>pedagogia diversității</subject>
<subject>educaţie nonformală</subject>
<subject>mediu și leadership incluziv</subject>
<subject>"new educations"</subject>
<subject>interculturality</subject>
<subject>intercultural competence</subject>
<subject>peda-gogy of diversity</subject>
<subject>non-formal education</subject>
<subject>environment and inclusive leadership</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2024</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Studiul abordează de manieră teoretic-aplicativă esențializată proble-matica actuală a interculturalității, &icirc;n general și ale educației interculturale (EIC), &icirc;n mod particular. Extinderea și fortificarea acestor aspecte &icirc;n domeniul educației nonfor-male/&icirc;nvățăm&acirc;ntului extrașcolar nu este doar o cerință imanentă a mediilor multicultu-rale, ci și un imperativ pentru fiecare individ, cu diverse nevoi, așteptări și nivel de dezvoltare a competenței interculturale. Se accentuează faptul că oferta educațională formală cu privire la EIC &icirc;n Republica Moldova este foarte generoasă, dar imposibil de cuprins și de acoperit golurile existente, de aceea educația non-formală ar putea con-tribui enorm prin sporirea funcționalității practicilor de succes și reducerea acțiunilor artistice, &rdquo;folclorizante&rdquo; nesemnificative, &icirc;n multe cazuri, pentru a &icirc;nvăța elevii să so-luționeze situațiile de problemă, cauzate de diversitatea lumii contemporane.</p></description>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The study approaches the current issue of interculturality, in general and of intercultural education (ICE), in particular, in an essentialized theoretical-appli-cative manner. Extending and strengthening these aspects in the field of non-formal edu-cation/out-of-school education is not only an immanent requirement of multicultural en-vironments, but also an imperative for each individual, with various needs, expectations and level of development of intercultural competence. It is emphasized that the formal educational offer regarding ICE in the Republic is very generous, but impossible to con-tain and cover the existing gaps, therefore non-formal education could contribute enor-mously by increasing the functionality of successful practices and reducing artistic, &quot;folklorizing&quot; actions &rdquo; insignificant, in many cases, to teach students to solve problem situations, caused by the diversity of the contemporary world.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>