Developing learners’ attitudes and values through fairy tales
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
174 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-14 23:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111 (725)
Limba engleză (673)
SM ISO690:2012
ARPENTII, Tatiana. Developing learners’ attitudes and values through fairy tales . In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.3, pp. 192-196. ISBN 978-9975-46-787-2. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p192-196
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Science and education: new approaches and perspectives
Seria 25, Vol.3, 2023
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective"
25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023

Developing learners’ attitudes and values through fairy tales

Dezvoltarea atitudinilor și valorilor studenților prin intermediul poveștilor

DOI:https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p192-196
CZU: 811.111

Pag. 192-196

Arpentii Tatiana
 
"Ion Creangă" State Pedagogical University from Chisinau
 
 
Disponibil în IBN: 26 octombrie 2023


Rezumat

The article presents a study of fairy tales as a valuable source for training learners’ English language skills, as well as one of the possible complementary didactic materials for developing learners’ personality. Thus, the paper points out the effects of fairy tales in the English classroom and their potential to bring the whole magic world to learners, teaching them moral values and language norms and standards. Moreover, there are described some algorithms how to use fairy tales in a fruitful way to contribute to the learner’s development as a whole.

Articolul prezintă un studiu al poveștilor ca sursă valoroasă pentru formarea abilităților de limba engleză ale studenților, precum și unul dintre posibilele materiale didactice complementare pentru dezvoltarea personalității lor. Astfel, articolul evidențiază efectele poveștilor în cadrul orelor de limbă engleză și capacitatea lor de a-i transpune pe studenți într-o lume magică, învățându-i valori morale, norme și standarde lingvistice. Plus la toate, sunt descriși câțiva algoritmi de folosire a poveștilor într-un mod productiv pentru a contribui la dezvoltarea personalității studentului.

Cuvinte-cheie
fairy tale, development, value, attitude, skills, competence,

poveste, dezvoltare, valoare, atitudine, abilităţi, competenţă