Evaluarea pregătirii motrice a elevilor liceeni
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
190 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 22:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091.26:796:303.4 (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
Metode ale științelor sociale (176)
SM ISO690:2012
OPRESCU, Daniel Dragoș, CIORBĂ, Constantin. Evaluarea pregătirii motrice a elevilor liceeni. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 169-174. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_27
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Evaluarea pregătirii motrice a elevilor liceeni

Evaluation of the motor training of high school students

DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_27
CZU: 373.091.26:796:303.4

Pag. 169-174

Oprescu Daniel Dragoș, Ciorbă Constantin
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 19 iulie 2023


Rezumat

În activitatea didactică, de-a lungul timpului, educatorii observă diferite fenomene care se manifestă la nivelul grupurilor de elevi cu care vin în contact și, de multe ori, observațiile sistematice creează clar pentru profesionist o anumită tendință de evoluție. Pentru a generaliza și a formula ipoteze clare sau concluzii este necesar ca aceste observații să fie analizate și din perspectiva unor date statistice, care ne oferă dimensiunea fenomenelor observate, în termeni mult mai exacți decât cele formulate pe baza observațiilor zilnice. Tendința de scădere a motivației de practicare a exercițiului fizic este una pe care au sesizat-o mulți specialiști, la nivel global, ceea ce oferă o bază de plecare pentru analiza efectuată în acest articol. Efectele lipsei de motivație se corelează și cu statisticile oferite de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care indică o creștere a ratei obezității în rândul copiilor și adolescenților, cauzele fiind multiple, iar lipsa practicării exercițiului fizic fiind una dintre cele mai importante, alături de alimentația neadecvată. Necesitatea identificării unor instrumente de intervenție pentru a crește nivelul de motivație a practicării exercițiului fizic este una stringentă, însă intervenția se va baza pe date statistice clare, care să indice dimensiunea fenomenului, nivelurile la care se manifestă, precum și efectele în rândurile copiilor și adolescenților. Studiul de față își propune să aducă date noi în acest sens, în vederea dimensionării și a realizării designului unei metodologii de intervenție care să schimbe aceste tendințe.

In their didactic activity, over time, educators observe different phenomena that manifest themselves at the level of the groups of students with whom they come into contact, and many times, systematic observations clearly create a certain trend of evolution in the eyes of the professional. In order to generalize and formulate clear hypotheses or conclusions, it is necessary that these observations are also analyzed from the perspective of statistical data, which give us the dimension of the observed phenomena, in much more exact terms than those formulated on the basis of daily observations. The declining trend in motivation to practice physical exercise is one that many specialists have noticed, globally, which provides a starting point for the analysis carried out in this article. The effects of the lack of motivation are also correlated with the statistics provided by the World Health Organization (WHO), which indicate an increase in the obesity rate among children and adolescents, its causes being multiple, among which the lack of physical exercise being one of the most important, along with inadequate nutrition. The need to identify intervention tools to increase the level of motivation to practice physical exercise is a pressing one, but the intervention will be based on clear statistical data, indicating the size of the phenomenon, the levels at which it manifests itself, as well as the effects among children and adolescents. The present study aims to bring new data in this regard, with a view to dimensioning and realizing the design of an intervention methodology to change these trends.

Cuvinte-cheie
evaluare, elevi, motivaţie, exerciţiu fizic, educație fizică,

assessment, students, motivation, physical exercise, physical education