Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
190 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 22:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091.26:796:303.4 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
Metode ale științelor sociale (176) |
SM ISO690:2012 OPRESCU, Daniel Dragoș, CIORBĂ, Constantin. Evaluarea pregătirii motrice a elevilor liceeni. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 169-174. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_27 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | |||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_27 | |||||||
CZU: 373.091.26:796:303.4 | |||||||
Pag. 169-174 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În activitatea didactică, de-a lungul timpului, educatorii observă diferite fenomene care se manifestă la nivelul grupurilor de elevi cu care vin în contact și, de multe ori, observațiile sistematice creează clar pentru profesionist o anumită tendință de evoluție. Pentru a generaliza și a formula ipoteze clare sau concluzii este necesar ca aceste observații să fie analizate și din perspectiva unor date statistice, care ne oferă dimensiunea fenomenelor observate, în termeni mult mai exacți decât cele formulate pe baza observațiilor zilnice. Tendința de scădere a motivației de practicare a exercițiului fizic este una pe care au sesizat-o mulți specialiști, la nivel global, ceea ce oferă o bază de plecare pentru analiza efectuată în acest articol. Efectele lipsei de motivație se corelează și cu statisticile oferite de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), care indică o creștere a ratei obezității în rândul copiilor și adolescenților, cauzele fiind multiple, iar lipsa practicării exercițiului fizic fiind una dintre cele mai importante, alături de alimentația neadecvată. Necesitatea identificării unor instrumente de intervenție pentru a crește nivelul de motivație a practicării exercițiului fizic este una stringentă, însă intervenția se va baza pe date statistice clare, care să indice dimensiunea fenomenului, nivelurile la care se manifestă, precum și efectele în rândurile copiilor și adolescenților. Studiul de față își propune să aducă date noi în acest sens, în vederea dimensionării și a realizării designului unei metodologii de intervenție care să schimbe aceste tendințe. |
|||||||
Cuvinte-cheie evaluare, elevi, motivaţie, exerciţiu fizic, educație fizică, assessment, students, motivation, physical exercise, physical education |
|||||||
|