Articolul precedent |
Articolul urmator |
243 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 11:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.3 (67) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 GUŢU, Vladimir. Educația nonformală în Republica Moldova: demersuri conceptuale și metodologice. In: Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective, Ed. 1, 9-10 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 6-17. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective 2023 | ||||||
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective" 1, Chişinău, Moldova, 9-10 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.3 | ||||||
Pag. 6-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Societatea, în continuă schimbare, determinată de creşterea exponenţială a informaţiilor şi uzura lor accelerată, de progresele extraordinare ale ştiinţei, tehnicii, de dinamismul vieţii sociale, de democratizarea învăţării, de creşterea nivelului de aspiraţie spre cultură şi educaţie, de folosirea cât mai utilă şi mai plăcută a timpului liber, generează, totodată, solicitări noi față de educație, iar omul, la rândul său, trebuie să se afle continuu în calitate de receptor al acțiunii educative. Educația extrașcolară fiind o dimensiune a societății, este influențată în mare parte de procesele ce au loc în această societate: politice, economice, demografice, valorice și de cele educaționale, care devin și factori determinanți ai dezvoltării acestui sector. Totodată, se constată și influența inversă a educației extrașcolare asupra dezvoltării societății. Educaţia pe tot parcursul vieţii a devenit în aceste condiţii o cerinţă fundamentală a societăţii. A învăţa să înveţi şi a dori să te perfecţionezi continuu sunt cerinţe ale educaţiei pe tot parcursul vieţii; răspunzând acestora, omul învaţă să fie receptiv la schimbări, capabil să le anticipeze şi să se adapteze la ele, oferindu-se în calitate de participant al procesului de evoluţie socială datorită autonomiei sale intelectuale şi morale. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie nonformală, educaţie extraşcolară, educaţie informală, educaţie formală, educaţie complementară, non-formal education, extracurricular education, informal education, formal education, complementary education |
||||||
|