Educația nonformală în Republica Moldova: demersuri conceptuale și metodologice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
243 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 11:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.3 (67)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Educația nonformală în Republica Moldova: demersuri conceptuale și metodologice. In: Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective, Ed. 1, 9-10 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 6-17.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective 2023
Conferința "Educația și învățământul extrașcolar în Republica Moldova: statu quo și perspective"
1, Chişinău, Moldova, 9-10 decembrie 2022

Educația nonformală în Republica Moldova: demersuri conceptuale și metodologice

Some conceptual aspects of out-of-school learning and education

CZU: 37.013.3

Pag. 6-17

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iulie 2023


Rezumat

Societatea, în continuă schimbare, determinată de creşterea exponenţială a informaţiilor şi uzura lor accelerată, de progresele extraordinare ale ştiinţei, tehnicii, de dinamismul vieţii sociale, de democratizarea învăţării, de creşterea nivelului de aspiraţie spre cultură şi educaţie, de folosirea cât mai utilă şi mai plăcută a timpului liber, generează, totodată, solicitări noi față de educație, iar omul, la rândul său, trebuie să se afle continuu în calitate de receptor al acțiunii educative. Educația extrașcolară fiind o dimensiune a societății, este influențată în mare parte de procesele ce au loc în această societate: politice, economice, demografice, valorice și de cele educaționale, care devin și factori determinanți ai dezvoltării acestui sector. Totodată, se constată și influența inversă a educației extrașcolare asupra dezvoltării societății. Educaţia pe tot parcursul vieţii a devenit în aceste condiţii o cerinţă fundamentală a societăţii. A învăţa să înveţi şi a dori să te perfecţionezi continuu sunt cerinţe ale educaţiei pe tot parcursul vieţii; răspunzând acestora, omul învaţă să fie receptiv la schimbări, capabil să le anticipeze şi să se adapteze la ele, oferindu-se în calitate de participant al procesului de evoluţie socială datorită autonomiei sale intelectuale şi morale.

Society, in constant change, determined by the exponential growth of information and its accelerated wear, by the extraordinary progress of science and technology, by the dynamism of social life, by the democratization of learning, by increasing the level of aspiration towards culture and education, by the most useful and more enjoyable of free time, it also generates new requests towards education, and man, in his turn, must continuously be the receiver of educational action. Extracurricular education, being a dimension of society, is largely influenced by the processes taking place in this society: political, economic, demographic, value and educational, which also become determining factors of the development of this sector. At the same time, the inverse influence of extracurricular education on the development of society is also noted. In these conditions, lifelong education has become a fundamental requirement of society. Learning to learn and wanting to continuously improve are requirements of lifelong education; responding to them, man learns to be receptive to changes, able to anticipate them and adapt to them, offering himself as a participant in the process of social evolution due to his intellectual and moral autonomy.

Cuvinte-cheie
educaţie nonformală, educaţie extraşcolară, educaţie informală, educaţie formală, educaţie complementară,

non-formal education, extracurricular education, informal education, formal education, complementary education