Reconstrucţia planului de învăţământ în perspectiva implementării competenţelor-cheie în procesul educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
240 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 17:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.214(478) (1)
Organizarea instruirii (535)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria, ȚÎBULEAC (VIVDICI), Ana. Reconstrucţia planului de învăţământ în perspectiva implementării competenţelor-cheie în procesul educaţional. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 25-32. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.03
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Reconstrucţia planului de învăţământ în perspectiva implementării competenţelor-cheie în procesul educaţional

Reconstruction of the education plan from the perspective of the implementation of key competences in the educational process

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.03
CZU: 37.091.214(478)

Pag. 25-32

Hadîrcă Maria, Țîbuleac (Vivdici) Ana
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

Articolul argumentează necesitatea reconceptualizării unui nou plan de învățământ în vederea ajustării acestuia la finalitățile educaționale stabilite la nivel de politică a educației, expune premisele ce susțin argumentarea acestui demers pedagogic și prezintă unele idei conceptuale privind posibilitățile de dezvoltare a documentului respectiv din perspectiva competențelor-cheie, menite să asigure eficientizarea învățării și implementarea competențelor la nivel de proces educațional.

The article argues for the need to reconceptualize a new educational plan in order to adjust it to the educational objectives established at the policy level, presents the premises that support this pedagogical approach, and introduces some conceptual ideas regarding the possibilities of developing the respective document from the perspective of key competencies, aimed at ensuring the efficiency of learning and the implementation of competencies at the educational process level.

Cuvinte-cheie
educaţie, curriculum, învăţare, eficientizare, competenţe-cheie, abordare inter- şi transdisciplinară a învățării, plan de învăţământ, discipline școlare, finalități educaționale, integralizare pedagogică, cadre didactice, manageri şcolari,

education, curriculum, learning, efficiency, key competencies, inter- and transdisciplinary approach to learning, educational plan, school subjects, educational objectives, pedagogical integration, teaching staff, school managers