Promovarea educaţiei vocaţionale în perspectiva valorificării strategiilor de adaptare a elevilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
256 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 01:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091.214:316.6 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
Psihologie socială (983)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Cristian, ADĂSCĂLIŢEI, Andra-Mirabela. Promovarea educaţiei vocaţionale în perspectiva valorificării strategiilor de adaptare a elevilor. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 1(77), pp. 33-40. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.06
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(77) / 2023 / ISSN 1811-5470

Promovarea educaţiei vocaţionale în perspectiva valorificării strategiilor de adaptare a elevilor

Promoting vocational education from the perspective of validating students’ adaptation strategies

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.1.06
CZU: 377.091.214:316.6

Pag. 33-40

Adăscăliţei Cristian, Adăscăliţei Andra-Mirabela
 
Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 iunie 2023


Rezumat

Noul curriculum modernizat vizând educația vocațională, permite abordarea procesului de formare a identităţii vocaţionale într-un mod care implică luarea deciziilor legate de continuarea studiilor şi carierei prin valorificarea informaţiilor despre sine, educaţie şi ocupaţii. Curriculumul modernizat la disciplina Consiliere şi dezvoltare personală, din România şi din cadrul disciplinei Dezvoltare personală şi a modulului Dezvoltare personală şi proiectarea carierei, din Republica Moldova, este conceput pentru a răspunde provocărilor societăţii contemporane. Articolul propune prezentarea detaliată a programei disciplinei Consiliere şi dezvoltare personală, din România şi stabileşte liniile directoare ale Programului de educație vocațională ȋn proiectarea căruia am realizat o fuziune între competențele specifice disciplinei Consiliere și dezvoltare personală, modalități de intervenție educațională la nivelul grupului școlar în diferite etape de dezvoltare și activități de învățare.

The new modernized curriculum aimed at vocational education allows approaching the vocational identity formation process in a way that involves making decisions related to the continuation of studies and career by capitalizing on information about oneself, education and occupations. The modernized curriculum for the Counseling and personal development discipline, from Romania and within the Personal Development discipline and the Personal Development and career planning module, from the Republic of Moldova, is designed to respond to the challenges of contemporary society. The article proposes a detailed presentation of the program of the Counseling and personal development discipline, from Romania and establishes the guidelines of the Vocational Education Program in the design of which we achieved a fusion between the specific competencies of the Counseling and personal development discipline, ways of educational intervention at the school group level in different stages development and learning activities.

Cuvinte-cheie
curriculum, Aria curriculară Consiliere şi orientare, programă, disciplina Consiliere şi dezvoltare personală, disciplina Dezvoltare personală, modulul Dezvoltare personală şi proiectarea carierei,

curriculum, Curricular area Counseling and guidance, program, Counseling and personal development discipline, Personal Development discipline, Personal Development and career planning module