Taxonomia obiectivelor pedagogice în cadrul curriculumului la limba și literatura română
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
215 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 09:26
SM ISO690:2012
LAȘCU, Cristina. Taxonomia obiectivelor pedagogice în cadrul curriculumului la limba și literatura română. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 109-114. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Taxonomia obiectivelor pedagogice în cadrul curriculumului la limba și literatura română


Pag. 109-114

Lașcu Cristina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

The taxonomy of the objectives of the training activity carried out in the context of the educational process is based on four normative principles: didactic, logical, psychological, objective and on a structural principle – that of increasing complexity. These five principles must be capitalized on within each curricular area. The analysis of pedagogical taxonomies at the conceptual level involves highlighting their general functions at two reference levels: a level of curriculum design of maximum generality and a level of curriculum design that determines the main lines of construction of training objectives, capitalized in terms of skills and performance. The taxonomy of pedagogical objectives finds its applicability in any disciplinary curriculum.

Taxonomia obiectivelor activității de instruire realizate în contextul procesului de învățământ este fundamentată pe patru principii normative: didactic, logic, psihologic, obiectiv și pe un principiu structural – cel al complexității crescânde. Aceste cinci principii trebuie să fie valorificate în cadrul fiecărei arii curriculare. Analiza taxonomiilor pedagogice la nivel conceptual implică evidențierea funcțiilor lor generale la două niveluri de referință: un nivel al proiectării curriculare de maximă generalitate și un nivel al proiectării curriculare care determină liniile principale ale construcției obiectivelor instruirii, valorificate în termeni de competențe și de performanțe. Taxonomia obiectivelor pedagogice își găsește aplicabilitatea în cadrul oricărui curriculum disciplinar.

Cuvinte-cheie
curriculum, taxonomy, general-specific-concrete objectives, functions, competencies,

curriculum, taxonomie, obiective generale-specifice-concrete, funcții, competențe