Instrumente interactive de evaluare la limba română în ciclul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-11 20:17
SM ISO690:2012
MARIN, Alina Marilena. Instrumente interactive de evaluare la limba română în ciclul primar. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 114-119. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Instrumente interactive de evaluare la limba română în ciclul primar


Pag. 114-119

Marin Alina Marilena
 
Școala Gimnazială „Vlaicu Vodă”, Slatina, Olt
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

This article presents theoretical aspects of evaluation, with specific references to interactive tools that can be used at Romanian classes, in primary school. The innovative trend of evaluation shifts the focus from verifying and appreciating results (traditional goal) to evaluating the process, the strategy that led to certain results, so that not only the skills acquired by students are assessed, but also the contents, methods, objectives, situation learning as a whole. Another important aspect of the evaluation process is the student's involvement in this process, through self-evaluation and inter-evaluation, which is possible due to the application of interactive evaluation tools.

În acest articol sunt prezentate aspecte teoretice ale evaluării, cu referiri punctuale la instrumentele interactive care pot fi utilizate la limba română, în ciclul primar. Trendul inovativ al evaluării mută accentul de la verificarea și aprecierea rezultatelor (obiectiv, tradițional), la evaluarea procesului, a strategiei care a condus la anumite rezultate, astfel încât se evaluează nu numai competențele dobândite de elevi, ci și conținuturile, metodele, obiectivele, situația de învățare în ansamblul ei. Un alt aspect important al procesului evaluativ este reprezentat de implicarea elevului în acest demers, prin autoevaluare și interevaluare, lucru posibil datorită aplicării instrumentelor interactive de evaluare.

Cuvinte-cheie
evaluation, learning, teaching strategy, interactive evaluation tools,

evaluare, învăţare, strategie didactică, instrumente interactive de evaluare