Conceptual and methodological framework of identif ying adult’s learning and education needs
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
281 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-11 19:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.71 (16)
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Conceptual and methodological framework of identif ying adult’s learning and education needs. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2022, nr. 9(159), pp. 14-25. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7405341
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(159) / 2022 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Conceptual and methodological framework of identif ying adult’s learning and education needs

Cadrul conceptual și metodologic al identificării nevoilor de învățare şi educaţie a adulţilor

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7405341
CZU: 374.71

Pag. 14-25

Guţu Vladimir
 
Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2022


Rezumat

This article addresses the issue of identifying the learning and education needs of adults, primarily non-formal education. Different concepts and models are analized to identify the learning and education needs of adults. A concept is grounded and a methodology is developed in this regard. The factors that generate the learning and education needs of adults are described in detail: external factors – national educational policies, institutional educational policies, educational reform projects, etc.; internal factors – the need for compensation, recapitulation, complementary knowledge, the need for retraining, the need to realize one's own interests and options, the need to capitalize on free time, etc. The emphasis is on establishing the tools for diagnosing needs, on forms and methods to carry out this process. At the same time, the way of obtaining and interpreting the data is argued. The proposed concept opens new perspectives for the development of formal and non-formal adult education and, first of all, of diversifying adult continuing education programs.

În articolul dat se abordează problema identificării nevoilor de învățare și educație a adulților, în primul rând, a educației nonformale. Se analizează diferite concepte și modele de identificare a nevoilor de învățare și educație a adulților. Se fundamentează o concepție și se elaborează o metodologie în acest sens. Pe larg se descriu factorii ce generează nevoile de învățare și educație a adulților: factorii externi – politici educaționale naționale, politici educaționale instituționale, proiecte de reforme în educație etc.; factorii interni – necesitatea de compensare, recapitulare, complementare a cunoștințelor, necesitatea de recalificare, necesitatea de a realiza interesele și opțiunile proprii, necesitatea de a valorifica timpul liber etc. Accentul se pune pe stabilirea instrumentarului de diagnosticare a nevoilor, pe forme și metode de realizare a acestui proces. Totodată, se argumentează modul de obținere și interpretare a datelor. Conceptul propus deschide noi perspective de dezvoltare a educației formale și nonformale a adulților și, în primu rând, de diversificare a programelor de formare continuă a adulților.

Cuvinte-cheie
learning needs, adult’s education, formal education, non-formal education, needs assessment/self-assessment, lifelong training/development, andragogy, training domains, motivational factors,

nevoi de învățare, educaţia adulţilor, educaţie formală, educaţie nonformală, evaluarea/ autoevaluarea nevoilor, formare/ dezvoltare continuă, andragogie, domenii de formare, factori motivaţionali