Inteligența emoțională și arderea profesională la tinerii-pedagogi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
343 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-12 11:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:371.135-053.81 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, RUSU, Rodica. Inteligența emoțională și arderea profesională la tinerii-pedagogi. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc, 11-13 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău: Tipografia UST, 2022, Vol. V, nr.1, pp. 84-93. ISBN 978-9975-76-398-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. V, nr.1, 2022
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 11-13 aprilie 2022

Inteligența emoțională și arderea profesională la tinerii-pedagogi

CZU: 37.015.3:371.135-053.81

Pag. 84-93

Antoci Diana, Rusu Rodica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 13 septembrie 2022


Rezumat

Articol curpinde o analiză teoretico-praxiologică a inteligenței emoționale și a arderii profesionale în rândul tinerilor-pedagogi. Actualitatea cercetării este determinată de reformele interprinse în sistemul educațional al Republicii Moldova. Prelucrarea și interpretarea datelor a permis să constatăm că tinerii participanți în cercetare denotă nivelul mediu predominant pentru inteligența emoțională și arderea profesională dar și ceea că subiecții știu să-și controleze emoțiile, însă nu sunt capabili de a le utiliza în soluționarea problemelor. Rezultatele cercetării au scos în evidență necesitatea dezvoltării inteligenței emoționale a subiecților pe conjunctura elementelor generative și implementarea programelor educaționale pentru diminuarea arderii profesionale.

The article covers a theoretical-praxiological analysis of emotional intelligence and professional burning among young teachers. The topicality of the research is determined by the reforms in the education system of the Republic of Moldova. The processing and interpretation of the data showed that the young participants in the research denote the predominant average level for emotional intelligence and professional burning, but also that the subjects know how to control their emotions, but are not able to use them in solving problems. The results of the research highlighted the need to develop the emotional intelligence of the subjects on the conjuncture of generative elements and the implementation of educational programs to reduce burnout.

Cuvinte-cheie
Inteligenţa emoţională, control, arderea profesională, depersonalizare, extenuare,

emotional intelligence, control, burnout, depersonalization, exhaustion