Formarea în context curricular a competențelor specifice ale managerilor școlari și ale cadrelor didactice în domeniul leadershipului educațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
336 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-10 11:05
SM ISO690:2012
PLEŞCAN, Monica-Vasilica. Formarea în context curricular a competențelor specifice ale managerilor școlari și ale cadrelor didactice în domeniul leadershipului educațional. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 1 ianuarie 2021, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Vol.19, Partea 2, pp. 27-32. ISBN 978-9975-46-296-9. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.19, Partea 2, 2021
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2021

Formarea în context curricular a competențelor specifice ale managerilor școlari și ale cadrelor didactice în domeniul leadershipului educațional


Pag. 27-32

Pleşcan Monica-Vasilica
 
 
 
Disponibil în IBN: 6 mai 2022


Rezumat

The quintessence of the educational leadership strategy consists in the inclusion of the teacher in complex programs focused on systems of relevant and functional methodological principles for the professional development of the teacher and the efficiency of the learning communities at institution and system level. The activity of professional development of teachers in educational leadership is carried out successfully only if deliberate actions of promotion and support are provided. Educational leadership is a specific way of promoting teachers and management, which approaches the teacher as a person who builds visions and strengthens professional knowledge. The continuous development activity does not only aim at measuring the effects of practices but also at leading and administering a process in which all those involved – teachers, students, parents, school as a whole – learn to constantly improve their practice and to live a satisfaction/ well-being for each actor of the educational process.

Chintesența strategiei leadershipului educațional constă în includerea cadrului didactic în programe complexe, axate pe sisteme de principii metodologice relevante și funcționale, pentru dezvoltarea profesională a cadrului didactic și eficientizarea comunităților de învățare la nivel de instituție și sistem. Activitatea de dezvoltare profesională a cadrelor didactice în leadershipul educațional se desfășoară cu succes doar în cazul în care sunt asigurate acțiuni deliberate de promovare și de sprijin. Leadershipul educațional reprezintă o modalitate specifică de promovare a cadrelor didactice şi de conducere, care abordează profesorul ca pe o persoană ce construieşte viziuni şi consolidează cunoştinţe profesionale. Activitatea continuă de dezvoltare nu vizează doar problematica de măsurare a efectelor practicilor, ci aceasta se referă la conducerea şi administrarea unui proces în care toţi cei implicaţi – profesori, elevi, părinţi, şcoală, în ansamblu – învaţă să îmbunătăţească în mod constant practica lor și să trăiască o satisfacție/ o stare de bine pentru fiecare actor al procesului de învățământ.

Cuvinte-cheie
strategy, educational leadership, teacher, motivation, efficiency, school institution,

strategie, leadership educațional, cadru didactic, motivare, eficienţă, instituție școlară