Abordări conceptuale ale interdisciplinarității în contextul instruirii elevilor din gimnaziu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
350 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 13:35
SM ISO690:2012
MARAVELA, Doina-Laurenția, GOLUBIŢCHI, Silvia. Abordări conceptuale ale interdisciplinarității în contextul instruirii elevilor din gimnaziu. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2021, Ediția 1, Vol.5, pp. 47-56. ISBN 978-9975-76-350-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.5, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Abordări conceptuale ale interdisciplinarității în contextul instruirii elevilor din gimnaziu


Pag. 47-56

Maravela Doina-Laurenția1, Golubiţchi Silvia2
 
1 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2021


Rezumat

Interdisciplinaritatea este un concept actual în învățământul modern, care presupune proiectarea și organizarea proceselor didactice în viziune interdisciplinară, fie prin corelații obligatorii și minimale, prevăzute de programele școlare sau impuse de logica predării noilor cunoștințe, fie prin conexiuni disciplinare sistematice și elaborate. Se poate realiza intrasistemic și intersistemic, îndeplinind funcție de selecție și funcție integratoare. În predarea-învățarea interdisciplinară, profesorul trebuie să proiecteze strategii didactice care să-i permită elevului să realizeze conexiunile dintre discipline, să fie capabil să transfere cunoștințe, deprinderi, competențe dobândite în cadrul diferitelor domenii de instruire, pentru formarea unei imagini unitare a realității și a unei gândiri integratoare.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, discipline, competențe, curriculum integrat, funcțiile interdisciplinarității

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Maravela, D.</creatorName>
<affiliation>Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Golubiţchi, S.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Abordări conceptuale ale interdisciplinarității &icirc;n contextul instruirii elevilor din gimnaziu</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2021</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-76-345-5.</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>interdisciplinaritate</subject>
<subject>discipline</subject>
<subject>competențe</subject>
<subject>curriculum integrat</subject>
<subject>funcțiile interdisciplinarității</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2021</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Interdisciplinaritatea este un concept actual &icirc;n &icirc;nvățăm&acirc;ntul modern, care presupune proiectarea și organizarea proceselor didactice &icirc;n viziune interdisciplinară, fie prin corelații obligatorii și minimale, prevăzute de programele școlare sau impuse de logica predării noilor cunoștințe, fie prin conexiuni disciplinare sistematice și elaborate. Se poate realiza intrasistemic și intersistemic, &icirc;ndeplinind funcție de selecție și funcție integratoare. &Icirc;n predarea-&icirc;nvățarea interdisciplinară, profesorul trebuie să proiecteze strategii didactice care să-i permită elevului să realizeze conexiunile dintre discipline, să fie capabil să transfere cunoștințe, deprinderi, competențe dob&acirc;ndite &icirc;n cadrul diferitelor domenii de instruire, pentru formarea unei imagini unitare a realității și a unei g&acirc;ndiri integratoare.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>