Competența de realizare a experimentelor în științe umanistice – o abordare constructivistă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
336 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-09-19 22:48
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Competența de realizare a experimentelor în științe umanistice – o abordare constructivistă. In: Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională, Ed. 70, 28 aprilie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 70, Vol.2, pp. 57-63. ISBN 978-9975-76-339-4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională
Ediția 70, Vol.2, 2021
Conferința "Materialele conferinţei ştiinţifice studenţeşti cu participare internaţională"
70, Chişinău, Moldova, 28 aprilie 2021

Competența de realizare a experimentelor în științe umanistice – o abordare constructivistă


Pag. 57-63

Cernei Andriana12
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 I. P. Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani
 
 
Disponibil în IBN: 1 noiembrie 2021


Rezumat

Informatica - disciplină de învăţământ, care pierde din intensitate în învăţământul liceal ca urmare a eliminării unor conţinuturi neactualizate (2019), dar totodată și introducerea unor conținuturi corespunzătoare, cu metode diversificate. Realizarea experimentelor una dintre metodele distinctive introduse, conduce la învăţarea eficientă prin investigare şi descoperire. Formarea competenţelor de realizare a experimentelor în științe umanistice oferă elevilor posibilități maxime de manifestare a iniţiativei, independenţei, favorizând creşterea interesului faţă de informatică, asigurând asimilarea profundă și constructivistă a cunoştinţelor. În articolul de față sunt prezentate abordările conceptului de competență al mai multor autori, abordarea conceptului din perspectiva constructivistă, și câteva strategii de lucru în această direcție.

Computer Science - educational discipline, which loses intensity in high school education as a result of the elimination of outdated content (2019), but also the introduction of appropriate content, with diversified methods. Carrying out experiments is one of the distinctive methods introduced, leading to effective learning through investigation and discovery. The training of skills for conducting experiments in the humanities offers students maximum opportunities to manifest initiative, independence, promoting increased interest in computer science, ensuring the deep and constructivist assimilation of knowledge. This article presents the approaches to the concept of competence of several authors, the approach to the concept from a constructivist perspective, and some strategies for working in this direction.

Cuvinte-cheie
Competența de realizare a experimentelor în științe umanistice – o abordare constructivistă,

competence, experiment in the humanities, informatics, curriculum, scientific research, constructivism.