Dezvoltarea învăţământului în Republica Moldova – prioritate naţională de modernizare socială
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
351 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 08:45
SM ISO690:2012
NIREAN, Elena. Dezvoltarea învăţământului în Republica Moldova – prioritate naţională de modernizare socială. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, p. 67.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Dezvoltarea învăţământului în Republica Moldova – prioritate naţională de modernizare socială

Education development in the Republic of Moldova – national priority of social modernization


Pag. 67-67

Nirean Elena
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 octombrie 2021


Rezumat

Învăţământul şi educaţia sunt domeniile principale în care o ţară civilizată investeşte pentru a asigura dezvoltarea durabilă a societăţii în baza transferul de cunoştinţe. În perioada actuală nu toţi indicatorii ce ţin de învăţământ şi educaţie înregistrează un trend pozitiv în Republica Moldova, ceea ce are impact asupra bunăstării şi modernizării societăţii. În această ordine de idei, sensul principal al învățământului actual este de a identifica cele mai eficiente metode şi forme de tranziţie de la starea actuală a sistemului de învățământ întro altă condiţie calitativ nouă, care să corespundă priorităţilor naţionale de dezvoltare a societăţii moldoveneşti, sub aspect economic, cultural, etc. În acest sens, este necesar ca statul să promoveze politicile educaţionale ce ar asigura accelerarea progresul tehnico-ştiinţific în toate sferele socio-economice.

Education and training are the main areas in which a civilized country is investing to ensure sustainable development of a society based on knowledge transfer. In the current period not all indicators related to education and training are recording positive trend in the Republic of Moldova, fact which has an impact on the welfare and modernization of the society. In this context, the main meaning of the current education is to identify the most effective methods and forms of transition from the current state of the education system to another qualitatively new condition corresponding to national development priorities of the Moldovan society, under the economic and cultural aspects. In this respect, it is necessary for the State to promote the education policies that would help to accelerate scientific and technical progress of all socio-economic spheres.

Cuvinte-cheie
dezvoltare, educaţie, învăţământ, modernizare, şomaj,

development, education, training, modernization, unemployment