Articolul precedent |
Articolul urmator |
504 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 14:30 |
SM ISO690:2012 MAFTEI, Silvia. Inteligența emoțională la copiii educați în situații sociale de dezvoltare diferite. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 68-69. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 68-69 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Majoritatea oamenilor, ca urmare a educației primite, sunt predispuși tot mai des să dea importanță exagerată inteligenței și să desconsidere emoțiile. Numeroase cercetări au demonstrat că competența emoțională este de doua ori mai importantă decît abilitățile intelectuale. Inteligenţa emoţională din viaţa adultă îşi are originea în dezvoltarea competenţelor socio-emoţionale din perioada preşcolară, aceasta fiind o perioadă de achiziţii fundamentale în plan emoţional, social şi cognitiv. Prima școală a emoțiilor o reprezintă familia – mediul în care copilul învaţă despre emoţii şi modul în care acestea pot fi gestionate corect. Din păcate, nu toate familiile oferă modelul cel mai potrivit pentru dezvoltarea coeficientului de inteligență emoțională, mai ales dacă ne raportăm la situația social-economică precară a Republicii Moldova. În scopul evaluării nivelelor de inteligență emoțională și maturitate emoțională, analizate din perspectiva diferitor medii sociale de dezvoltare a copiilor, sunt descrise trei situații sociale de dezvoltare: copii a căror un părinte/ambii sunt plecați peste hotare, copii din mediul instituțional și copii din familii complete. Lucrarea dată pune accent pe legatura dintre specificul mediului social și dezvoltarea inteligenţei emoţionale în asigurarea adaptării copiilor la viaţa socială, în prevenirea tulburărilor emoţionale şi de comportament şi asigurarea stării de bine a lor. |
||||||
Cuvinte-cheie afectivitate, coeficientul inteligenţei emoţionale (EQ), inteligenţa academică (IQ), inteligenţă emoţională (IE), maturizare emoțională, situație socială de dezvoltare (SSD), situație socială de dezvoltare diferită (SSDD), affection, emotional intelligence quotient, academic intelligence, emotional intelligence, emotional maturity, social development |
||||||
|