Profesorul-diriginte în procesul instructiv-educativ
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
357 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-06 23:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013)
SM ISO690:2012
VASILACHI, Octavian, RUSNAC, Tatiana. Profesorul-diriginte în procesul instructiv-educativ. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 2(70), pp. 58-61. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.10
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(70) / 2021 / ISSN 1811-5470

Profesorul-diriginte în procesul instructiv-educativ

The class-teacher in the educational process

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.10
CZU: 373.091

Pag. 58-61

Vasilachi Octavian1, Rusnac Tatiana2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Colegiul de Arte ”Nicolae Botgros”, or. Soroca
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2021


Rezumat

Acest material elucidează importanța profesorului-diriginte care deține o poziție-cheie în organizarea și conducerea procesului instructiv-educativ. Prin intermediul activităților profesionale, dar și al exemplului propriu, profesorul-diriginte este un modelator al personalității elevilor, în etapa cea mai importantă a devenirii lor. Din menirea fundamentală a acestui lider carismatic – cea de formare intelectuală, moral-afectivă a tinerilor, precum și de consolidare a colectivului de elevi – rezidă diversitatea funcțiilor, rolurilor și responsabilităților sale. Pentru că dirigintele ca manager al actului educativ trebuie să aibă prestanță și să se bucure de autoritate deosebită, în literatura de specialitate s-au conturat mai multe teze dominante cu privire la strategiile de-a avea succes în toate demersurile pedagogice ale acestuia.

This article illustrates the importance of the teacher-leader who holds a key position in organizing and leading the instructional-educational process. Through educational activities and through the example of his personality, the teacher-teacher is a modeler of the students’ personality, in the most decisive stage of his becoming. From the fundamental goals of the teacher regarding the formation of the students’ personality and the formationconsolidation of the group of students resides the diversity of its functions, roles and responsibilities. Given the fact that the teacher as manager of the educational act has a special prestige over the group / group of students, several dominant theses have emerged in the literature.

Cuvinte-cheie
dirigenție, diriginte-manager, profesiogramă, funcții, roluri, consiliere psihopedagogică, diriginteconsilier educațional, strategii, metode, tehnici de consiliere psihopedagogice,

class-teacher, class master–manager, profesiogram, functions, roles, psycho-pedagogical counseling, teacher – educational counselor, Strategies, Methods, psycho-pedagogical counseling techniques.