Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
357 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 23:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (72) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2013) |
SM ISO690:2012 VASILACHI, Octavian, RUSNAC, Tatiana. Profesorul-diriginte în procesul instructiv-educativ. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 2(70), pp. 58-61. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.10 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(70) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.10 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 58-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest material elucidează importanța profesorului-diriginte care deține o poziție-cheie în organizarea și conducerea procesului instructiv-educativ. Prin intermediul activităților profesionale, dar și al exemplului propriu, profesorul-diriginte este un modelator al personalității elevilor, în etapa cea mai importantă a devenirii lor. Din menirea fundamentală a acestui lider carismatic – cea de formare intelectuală, moral-afectivă a tinerilor, precum și de consolidare a colectivului de elevi – rezidă diversitatea funcțiilor, rolurilor și responsabilităților sale. Pentru că dirigintele ca manager al actului educativ trebuie să aibă prestanță și să se bucure de autoritate deosebită, în literatura de specialitate s-au conturat mai multe teze dominante cu privire la strategiile de-a avea succes în toate demersurile pedagogice ale acestuia. |
||||||
Cuvinte-cheie dirigenție, diriginte-manager, profesiogramă, funcții, roluri, consiliere psihopedagogică, diriginteconsilier educațional, strategii, metode, tehnici de consiliere psihopedagogice, class-teacher, class master–manager, profesiogram, functions, roles, psycho-pedagogical counseling, teacher – educational counselor, Strategies, Methods, psycho-pedagogical counseling techniques. |
||||||
|