Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
381 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 23:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (75) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2078) |
SM ISO690:2012 VASILACHI, Octavian, RUSNAC, Tatiana. Profesorul-diriginte în procesul instructiv-educativ. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 2(70), pp. 58-61. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.10 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(70) / 2021 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.2.10 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 58-61 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest material elucidează importanța profesorului-diriginte care deține o poziție-cheie în organizarea și conducerea procesului instructiv-educativ. Prin intermediul activităților profesionale, dar și al exemplului propriu, profesorul-diriginte este un modelator al personalității elevilor, în etapa cea mai importantă a devenirii lor. Din menirea fundamentală a acestui lider carismatic – cea de formare intelectuală, moral-afectivă a tinerilor, precum și de consolidare a colectivului de elevi – rezidă diversitatea funcțiilor, rolurilor și responsabilităților sale. Pentru că dirigintele ca manager al actului educativ trebuie să aibă prestanță și să se bucure de autoritate deosebită, în literatura de specialitate s-au conturat mai multe teze dominante cu privire la strategiile de-a avea succes în toate demersurile pedagogice ale acestuia. |
||||||
Cuvinte-cheie dirigenție, diriginte-manager, profesiogramă, funcții, roluri, consiliere psihopedagogică, diriginteconsilier educațional, strategii, metode, tehnici de consiliere psihopedagogice, class-teacher, class master–manager, profesiogram, functions, roles, psycho-pedagogical counseling, teacher – educational counselor, Strategies, Methods, psycho-pedagogical counseling techniques. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Vasilachi, O.</dc:creator> <dc:creator>Rusnac, T.</dc:creator> <dc:date>2021-07-14</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Acest material elucidează importanța profesorului-diriginte care deține o poziție-cheie în organizarea și conducerea procesului instructiv-educativ. Prin intermediul activităților profesionale, dar și al exemplului propriu, profesorul-diriginte este un modelator al personalității elevilor, în etapa cea mai importantă a devenirii lor. Din menirea fundamentală a acestui lider carismatic – cea de formare intelectuală, moral-afectivă a tinerilor, precum și de consolidare a colectivului de elevi – rezidă diversitatea funcțiilor, rolurilor și responsabilităților sale. Pentru că dirigintele ca manager al actului educativ trebuie să aibă prestanță și să se bucure de autoritate deosebită, în literatura de specialitate s-au conturat mai multe teze dominante cu privire la strategiile de-a avea succes în toate demersurile pedagogice ale acestuia.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>This article illustrates the importance of the teacher-leader who holds a key position in organizing and leading the instructional-educational process. Through educational activities and through the example of his personality, the teacher-teacher is a modeler of the students’ personality, in the most decisive stage of his becoming. From the fundamental goals of the teacher regarding the formation of the students’ personality and the formationconsolidation of the group of students resides the diversity of its functions, roles and responsibilities. Given the fact that the teacher as manager of the educational act has a special prestige over the group / group of students, several dominant theses have emerged in the literature.</p></dc:description> <dc:identifier>10.52387/1811-5470.2021.2.10</dc:identifier> <dc:source>Univers Pedagogic 70 (2) 58-61</dc:source> <dc:subject>dirigenție</dc:subject> <dc:subject>diriginte-manager</dc:subject> <dc:subject>profesiogramă</dc:subject> <dc:subject>funcții</dc:subject> <dc:subject>roluri</dc:subject> <dc:subject>consiliere psihopedagogică</dc:subject> <dc:subject>diriginteconsilier educațional</dc:subject> <dc:subject>strategii</dc:subject> <dc:subject>metode</dc:subject> <dc:subject>tehnici de consiliere psihopedagogice</dc:subject> <dc:subject>class-teacher</dc:subject> <dc:subject>class master–manager</dc:subject> <dc:subject>profesiogram</dc:subject> <dc:subject>functions</dc:subject> <dc:subject>roles</dc:subject> <dc:subject>psycho-pedagogical counseling</dc:subject> <dc:subject>teacher – educational counselor</dc:subject> <dc:subject>Strategies</dc:subject> <dc:subject>Methods</dc:subject> <dc:subject>psycho-pedagogical counseling techniques.</dc:subject> <dc:title>Profesorul-diriginte în procesul instructiv-educativ</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>