Consolidarea triunghiului cunoașterii „Educație-Cercetare-Inovare” la USM: studiu de caz
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
580 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 19:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.89:629.73.01+528.7 (1)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147)
Tehnica mijloacelor de transport (134)
Geodezie. Topografie. Fotogrametrie. Cartografie (112)
SM ISO690:2012
BULIMAGA, Tatiana, SPRINCEAN, Veaceslav, PALADI, Adrian, SAVVA, Marianna, PALADI, Florentin. Consolidarea triunghiului cunoașterii „Educație-Cercetare-Inovare” la USM: studiu de caz. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2020, nr. 2(132), pp. 8-16. ISSN 1857-2073. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3978128
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 2(132) / 2020 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Consolidarea triunghiului cunoașterii „Educație-Cercetare-Inovare” la USM: studiu de caz

Strengthening the knowledge triangle “Education-Research-Innovation” at the MSU: case study

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3978128
CZU: 001.89:629.73.01+528.7

Pag. 8-16

Bulimaga Tatiana, Sprincean Veaceslav, Paladi Adrian, Savva Marianna, Paladi Florentin
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 septembrie 2020


Rezumat

Articolul de față reprezintă o analiză a componentelor triunghiului cunoașterii „Educație-Cercetare-Inovare”, efectuată în baza studiului conținutului proiectului Erasmus+ CBHE Educație pentru Drone – eDrone, în atenție fiind luată legă-tura lor reciprocă și complementaritatea acestui proiect cu proiectul de cercetare Tehnologii fizice avansate cu aplica-rea UVS în monitorizarea şi modelarea factorilor de mediu – Monitor3D, desfășurate la Universitatea de Stat din Moldova (USM). Sunt prezentate instrumentele și căile de transfer de cunoștințe de la un proiect educațional privind dezvoltarea capacităților instituției și de formare a competențelor la un proiect național de cercetare și inovare. Acest studiu de caz poate servi drept model și ar putea fi multiplicat și în cazul altor proiecte.

This article is an analysis of the Education-Research-Innovation knowledge triangle components based on the study of the content of the Erasmus+ CBHE project “Education for Drones – eDrone”, attension being paid to their reciprocal links and its complementation with the research project “Advanced Physical Technologies with application of UVS in monitoring and modeling of environmental factors - Monitor3D”, conducted at Moldova State University (MSU). Here are presented the tools and methods used for transferring knowledge from an educational project focused on the development of the capacities of an institution and training of skills to a national research and innovation project. This case study based on the content of the Erasmus+ CBHE eDrone project, its reciprocity and complementation with the Monitor3D research project, can serve as a model and could be replicated for other projects.

Cuvinte-cheie
triunghiul cunoașterii, educaţie, cercetare, inovare, transfer al cunoștințelor, sustenabilitatea proiectului, proiectul eDrone, proiectul Monitor3D,

knowledge triangle, education, research, innovation, knowledge transfer, project sustainability, eDrone project, Monitor3D project