Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
638 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-28 10:28 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (485) |
Organizarea instruirii (536) |
SM ISO690:2012 BARBĂROȘ, Claudia. Competența de cercetare științifică a cadrelor didactice:demers al schimbării realităților în procesul educațional. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 52-56. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716224 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716224 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 52-56 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Abstract. In the 21st century - the century of information technologies, the role of the teacher changes considerably, the role of practitioner being added by the researcher. In this article we try to find an answer to what is the concept of research in the vision of the scientists concerned about the given problem. There is also an emphasis on reflective practice, which is a premise of metacognitive competence and a feature of a scientific researcher. |
||||||
Cuvinte-cheie research, research competence, reflexivity, action research, metacognition, teacher, scientific researcher., cercetare, competență de cercetare, reflexivitate, cercetare acțională, metacogniţie, cadru didactic, cercetător științific. |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Barbăroș, C.</dc:creator> <dc:date>2020-04-27</dc:date> <dc:description xml:lang='en'><p>Abstract. In the 21st century - the century of information technologies, the role of the teacher changes considerably, the role of practitioner being added by the researcher. In this article we try to find an answer to what is the concept of research in the vision of the scientists concerned about the given problem. There is also an emphasis on reflective practice, which is a premise of metacognitive competence and a feature of a scientific researcher.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='ro'><p>În secolul XXI, veacul tehnologiilor informaționale, misiunea cadrului didactic se schimbă considerabil, rolului de practician adăugându-i-se cel de cercetător. În acest articol autorul investighează conceptul de cercetare științifică, explorat, în viziunea savanților. Se pune accent pe practica reflexivă, ce constituie o premisă a competenței metacognitive și o caracteristică a cadrului didactic-cercetător științi</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.3716224</dc:identifier> <dc:source>Univers Pedagogic 65 (1) 52-56</dc:source> <dc:subject>research</dc:subject> <dc:subject>research competence</dc:subject> <dc:subject>reflexivity</dc:subject> <dc:subject>action research</dc:subject> <dc:subject>metacognition</dc:subject> <dc:subject>teacher</dc:subject> <dc:subject>scientific researcher.</dc:subject> <dc:subject>cercetare</dc:subject> <dc:subject>competență de cercetare</dc:subject> <dc:subject>reflexivitate</dc:subject> <dc:subject>cercetare acțională</dc:subject> <dc:subject>metacogniţie</dc:subject> <dc:subject>cadru didactic</dc:subject> <dc:subject>cercetător științific.</dc:subject> <dc:title>Competența de cercetare științifică a cadrelor didactice:demers al schimbării realităților în procesul educațional</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>