Competența de cercetare științifică a cadrelor didactice:demers al schimbării realităților în procesul educațional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
632 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 10:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (484)
Organizarea instruirii (535)
SM ISO690:2012
BARBĂROȘ, Claudia. Competența de cercetare științifică a cadrelor didactice:demers al schimbării realităților în procesul educațional. In: Univers Pedagogic, 2020, nr. 1(65), pp. 52-56. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3716224
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(65) / 2020 / ISSN 1811-5470

Competența de cercetare științifică a cadrelor didactice:demers al schimbării realităților în procesul educațional

Research competence – metacognitive competence of teachers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3716224
CZU: 37.091

Pag. 52-56

Barbăroș Claudia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 27 aprilie 2020


Rezumat

Abstract. In the 21st century - the century of information technologies, the role of the teacher changes considerably, the role of practitioner being added by the researcher. In this article we try to find an answer to what is the concept of research in the vision of the scientists concerned about the given problem. There is also an emphasis on reflective practice, which is a premise of metacognitive competence and a feature of a scientific researcher.

În secolul XXI, veacul tehnologiilor informaționale, misiunea cadrului didactic se schimbă considerabil, rolului de practician adăugându-i-se cel de cercetător. În acest articol autorul investighează conceptul de cercetare științifică, explorat, în viziunea savanților. Se pune accent pe practica reflexivă, ce constituie o premisă a competenței metacognitive și o caracteristică a cadrului didactic-cercetător științi

Cuvinte-cheie
research, research competence, reflexivity, action research, metacognition, teacher, scientific researcher.,

cercetare, competență de cercetare, reflexivitate, cercetare acțională, metacogniţie, cadru didactic, cercetător științific.

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-102195</cfResPublId>
<cfResPublDate>2020-04-27</cfResPublDate>
<cfVol>65</cfVol>
<cfIssue>1</cfIssue>
<cfStartPage>52</cfStartPage>
<cfISSN>1811-5470</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/102195</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Competența de cercetare științifică a cadrelor didactice:demers al schimbării realităților &icirc;n procesul educațional</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>research; research competence; reflexivity; action research; metacognition; teacher; scientific
researcher.; cercetare; competență de cercetare; reflexivitate; cercetare acțională; metacogniţie; cadru
didactic; cercetător științific.</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Abstract. In the 21st century - the century of information technologies, the role of the teacher changes considerably, the role of practitioner being added by the researcher. In this article we try to find an answer to what is the concept of research in the vision of the scientists concerned about the given problem. There is also an emphasis on reflective practice, which is a premise of metacognitive competence and a feature of a scientific researcher.</p></cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>&Icirc;n secolul XXI, veacul tehnologiilor informaționale, misiunea cadrului didactic se schimbă considerabil, rolului de practician adăug&acirc;ndu-i-se cel de cercetător. &Icirc;n acest articol autorul investighează conceptul de cercetare științifică, explorat, &icirc;n viziunea savanților. Se pune accent pe practica reflexivă, ce constituie o premisă a competenței metacognitive și o caracteristică a cadrului didactic-cercetător științi</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020-04-27T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020-04-27T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-57793</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020-04-27T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
<cfFedId>
<cfFedIdId>ibn-doi-102195</cfFedIdId>
<cfFedId>10.5281/zenodo.3716224</cfFedId>
<cfStartDate>2020-04-27T24:00:00</cfStartDate>
<cfFedId_Class>
<cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId>
<cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Class>
<cfFedId_Srv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId>
</cfFedId_Srv>
</cfFedId>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-57793</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-57793-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2020-04-27T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Barbăroș</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Claudia</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
<cfSrv>
<cfSrvId>5123451</cfSrvId>
<cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName>
<cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr>
<cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw>
</cfSrv>
</CERIF>