Şcoala și familia – o viziune practică
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
214 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 19:43
SM ISO690:2012
BONDAR, Nicușor. Şcoala și familia – o viziune practică. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 44-54. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.16, Partea 1, 2017
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Şcoala și familia – o viziune practică


Pag. 44-54

Bondar Nicușor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 13 februarie 2023


Rezumat

Şcoala şi familia sunt două domenii care i-au preocupat în egală măsură pe pedagogi, sociologi, psihologi, filozofi, antropologi etc., fiecare încercând să surprindă aspectele ce contribuie la mecanismele de funcţionare a acestora, agenţii implicaţi şi gradul de angajare a acestora în promovarea educaţiei. Managementul şcolii trebuie să-i asigure acesteia funcţionarea şi dezvoltarea ca un sistem deschis, aflat în relaţie permanentă cu mediul său exterior, cu comunitatea în care funcţionează şi nu numai. Implicarea familiei este condiţionată de gradul ei de interes faţă de şcoală. Scopul este de a evidenția rolul familiei în școlarizarea copiilor. Obiectivele urmăresc gradul de implicare a familiei în sprijinirea elevilor și contribuția ei la valorificarea școlarizării ca sistem deschis Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: gradul de implicare a familiei în tot ceea ce înseamnă școlarizare poate contribui la creşterea factorilor educogeni ai familiei; prin activităţi specifice, părinţii pot fi sprijiniţi să înțeleagă rolul pe care ei îl au în educaţia copiilor, să conştientizeze şi să îndrepte comportamente şi atitudini greşite în familie, să fie sprijiniţi să se implice în activităţi educative.

School and family are two issues that preoccupied equally on pedagogues, sociologists, psychologists, philosophers, anthropologists, etc., each trying to capture aspects that contribute to their operating mechanisms, agents involved and their degree of involvement in promoting education . The school management must ensure the functioning and development of the school as an open system, which is in permanent relationship with its surroundings with the community in which they operate and beyond. Family involvement is conditioned by the degree of interest of the family to the school. The aim is to highlight the role of the family in children's schooling. The objectives degree of family involvement in supporting students and their contribution to harnessing schooling as an open system The involvement of the family in everything that tuition can help increase factors educogeni family, through specific activities, parents can be helped to recognize the role that they have in their children's education, to acknowledge and correct behaviors and attitudes wrong family, to be supported to engage in educational activities.

Cuvinte-cheie
şcoală, familie, elev, societate, valoare, educaţie, parteneriat,

school, family, student, society, value, education, partnership