Articolul precedent |
Articolul urmator |
214 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-23 19:43 |
SM ISO690:2012 BONDAR, Nicușor. Şcoala și familia – o viziune practică. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 16, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Vol.16, Partea 1, pp. 44-54. ISBN 978-9975-46-347-8. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice. Vol.16, Partea 1, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 16, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 44-54 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Şcoala şi familia sunt două domenii care i-au preocupat în egală măsură pe pedagogi, sociologi, psihologi, filozofi, antropologi etc., fiecare încercând să surprindă aspectele ce contribuie la mecanismele de funcţionare a acestora, agenţii implicaţi şi gradul de angajare a acestora în promovarea educaţiei. Managementul şcolii trebuie să-i asigure acesteia funcţionarea şi dezvoltarea ca un sistem deschis, aflat în relaţie permanentă cu mediul său exterior, cu comunitatea în care funcţionează şi nu numai. Implicarea familiei este condiţionată de gradul ei de interes faţă de şcoală. Scopul este de a evidenția rolul familiei în școlarizarea copiilor. Obiectivele urmăresc gradul de implicare a familiei în sprijinirea elevilor și contribuția ei la valorificarea școlarizării ca sistem deschis Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: gradul de implicare a familiei în tot ceea ce înseamnă școlarizare poate contribui la creşterea factorilor educogeni ai familiei; prin activităţi specifice, părinţii pot fi sprijiniţi să înțeleagă rolul pe care ei îl au în educaţia copiilor, să conştientizeze şi să îndrepte comportamente şi atitudini greşite în familie, să fie sprijiniţi să se implice în activităţi educative. |
||||||
Cuvinte-cheie şcoală, familie, elev, societate, valoare, educaţie, parteneriat, school, family, student, society, value, education, partnership |
||||||
|