Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-24 01:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1 (233) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4090) |
![]() AVERIN, Viaceslav, LUNGU, Victoria. Dimensiuni de bază ale relației părinte-copil. In: Vector European, 2020, nr. 1, pp. 122-128. ISSN 2345-1106. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Vector European | ||||||
Numărul 1 / 2020 / ISSN 2345-1106 /ISSNe 2587-358X | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1 | ||||||
Pag. 122-128 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Familia constituie unitatea fundamentală a societății și mediul natural pentru creșterea și bunăstarea copilului. Fiecare societate are un anumit sistem familial de reglementare a relațiilor dintre bărbați și femeile de vârstă matură și dintre aceștia și copii, care se bazează pe relații sociale și biologice, având drept scop suprem pregătirea unei generații viitoare, sănătoasă și temeinic educată, care să participe la dezvoltarea societății. Comportamentul familial nu privește doar pe cei implicați în relațiile familiale. El prezintă interes pentru întreaga societate dat fiind faptul că familia rămâne a fi factorul de bază în coeziunea unei societăți. În calitate de grup primar fundamental familia urmărește scopuri cu profundă semnificație socială. În acest context este important să se cunoască direcțiile principale în care se manifestă interacțiunea reciprocă dintre familie și societate. Astfel, pe de o parte : familia este sursa proceselor demografice care, din punct de vedere cantitativ, determină reproducerea și dezvoltarea forței de muncă, iar prin intermediul socializării interne, familia exercită, din punct de vedere calitativ, o influență puternică asupra nivelului de dezvoltare fizică, intelectuală și morală a copiilor și tinerilor |
||||||
Cuvinte-cheie familie, dezvoltarea societăţii, comportament, educaţie, family, society development, behavior, education |
||||||
|